Informatie gezocht

Wie kent deze kunstenaar ?

Gepost door Capreolus04 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Re: Wie kent deze kunstenaar ?

    03 mei 2016 12:05
    Ruitvormige kleuretsen ... grafiekmakers moesten toen wel bokkesprongen maken om op te vallen. Eikenbladlijsten zijn altijd Duits. Op het web leiden 'rautenförmige Farbradierungen', 'rhombische original-Radierungen' en zulke zoektermen echter tot niets. Ook niet op Ebay.de Kleinanzeigen waar vele duizenden kleuretsen vergeefs op kopers wachten. De signatuur is ook al zo'n precieus gewrocht. JHStraus, Stranp etc... Enfin, niet iets om tijd in te steken.
  • Re: Wie kent deze kunstenaar ?

    03 mei 2016 22:15
    Dag Hart,

    bedankt voor deze inspanningen en uw handige Germaanse sachkenntnis :-)

    Ik ervaar uw bericht als zeer waardevol. Het geeft wat meer diepgang en de juiste windrichting van mijn rautenförmige objecten.
    Zelf was ik verkeerdelijk eerder in het Zuiden aan 't "kijken" met een Latijnse oorsprong.

    Nogmaals hartelijke dank hiervoor.
  • Re: Wie kent deze kunstenaar ?

    04 mei 2016 01:40
    Voor mij ook waardevolle informatie. Ik heb namelijk twee werken met hetzelfde type lijst, zie bijlage. Interessant om te horen dat deze lijsten van Duitse makelij zijn. Weer iets geleerd! Nu nog uitvinden wie de kunstenaar was van de werken die ik heb.
  • Re: Wie kent deze kunstenaar ?

    04 mei 2016 08:41
    Dit zijn weliswaar ook zilverkleurige maar Nederlandse kersenmotief-lijstjes met op triplex gekladderde landschappies, zoals er vele duizenden op rommelmarkten te zien zijn. Die werden in huisvlijt gemaakt, waarbij elk gezinslid een ander kleurtje opbracht. Ze zijn onderling niet van elkaar te onderscheiden omdat ze allemaal naar hetzelfde voorbeeld werden nagemaakt. De namen er onder zijn verzinsels. Wat de handelaar wilde, werd er onder gezet. Vaak dus iets buitenlands, want dat verkocht beter dan Jansen :)
  • Re: Wie kent deze kunstenaar ?

    04 mei 2016 11:21
    Zo zie je maar, ik ben echt een leek op dit gebied! Wel leuk om te weten dat er ook al zo´n verschil in de lijsten zit en de herkomst daaraan zo goed te herleiden is. Ik ging er al vanuit dat het hetzelfde motief lijst was omdat ze best op elkaar lijken, maar blijkt nu wel weer dat ik er helemaal naast zit. Ik word steeds wat wijzer zo haha.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.