Informatie gezocht

Wie kent dit schilderij

Gepost door pat_van 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Wie kent dit schilderij

    09 mei 2016 10:59
    Graag zou ik meer informatie, wie is de schilder, wie is de persoon op de afbeelding...., vinden over dit schilderij (zie bijlage).
    Waar kan ik terug vinden welke werken de schilder Moortgat heeft gemaakt?
    Alvast bedankt voor jullie hulp.

    Pat
  • Re: Wie kent dit schilderij

    09 mei 2016 16:19
    Achilles of Gerard Moortgat?
  • Re: Wie kent dit schilderij

    11 mei 2016 20:55
    Het gaat om Gerard Moortgat, het is wel niet de schilder van het schilderij op de foto (schilderij en schilder zijn tot nog toe onbekend).

    Alvast bedankt
    Pat
  • Re: Wie kent dit schilderij

    11 mei 2016 23:02
    Nou maak je het wel ingewikkeld. Hebben we met 2 verschillende vragen te maken? Die niks met mekaar te maken hebben?
  • Re: Wie kent dit schilderij

    13 mei 2016 23:14
    Sorry voor de onduidelijkheid,
    1. Het schilderij met een portret van een vrouw is van G. Moortgat (drie foto's in bijlage), graag zou ik te weten komen wie deze vrouw is en van waar het wapenschild komt.

    2. De schilder van het schilderij met een portret van een man is voorlopig onbekend. (foto in bijlage in vorige discussie.), hier zou ik ook graag te weten komen wie deze man is dan is het misschien ook mogelijk om de naam van de schilder te achterhalen.

    Van beide schilderijen zou ik graag meer inlichtingen bekomen.

    Toch al bedankt voor de reactie.

    Pat
  • Re: Wie kent dit schilderij

    14 mei 2016 00:14
    Goed lesmateriaal. Zoals iedereen kan constateren heeft de signatuur niet deel aan de reflexie/schittering van haar omgeving en is zij dus van later datum. Misschien zelfs van hele recente datum?
  • Re: Wie kent dit schilderij

    21 mei 2016 19:44
    het schilderij is wel bijna 90 jaar in het bezit van de familie.
    Heeft er iemand een idee waar men de herkomst van wapenschilden kan terugvinden?

    Groetjes
    Pat
  • Re: Wie kent dit schilderij

    21 mei 2016 20:31
    Nou, hier bijvoorbeeld of bij het Centraal Bureau voor Genealogie. Maar als je de moeite niet eens neemt een scherpe foto met een duidelijk zichtbaar wapen aan te leveren maak je nergens kans.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.