Informatie gezocht

Ouderdom / waarde (oude) chinees beeldje

Gepost door wisizu 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Ouderdom / waarde (oude) chinees beeldje

    10 mei 2016 21:56
    Bij onze kringloop kwamen 3 oud uitziende (vrijwel) identieke keramiek beeldjes binnen, lengte 30 cm. Chinees of Japans ?
    Bij nauwkeuriger kijken bleek het "oudbruin" er met een kwast op aangebracht. Verwijderen ging met speeksel, maar beter met wasbenzine. Het craquelé zit ònder het glazuur en is niet voelbaar.
    Mijn indruk is : niet erg oud, maar oud-gemaakt. Maar toch, voor ze voor een appel en een ei weggaan . . . .
    Wie kan iets zeggen over oorsprong, ouderdom en globale waarde ? Zie met name ook de stempel aan de onderzijde.
  • Re: Ouderdom / waarde (oude) chinees beeldje

    14 mei 2016 01:23
    Ik heb de andere twee beeldjes niet gezien maar ik vermoed dat ze de 3 populairste keizers uit de Chinese Qing Dynasty vertegenwoordigen. De keizer op de foto is Yong Zheng (regeerde1723-35).
    De andere twee zouden dan Kang Xi (regeerde 1662-1722) en Qian Lon (regeerde 1736-95), zijn.
    Chinezen zijn meesters in het ouder laten lijken van bv dit soort beeldjes. Om achter de werkelijke ouderdom van deze beeldjes te komen moet de hulp van een echte expert worden ingeroepen of je zou het kunnen proberen bij dit forum
    [www.asianart.com]
  • Re: Ouderdom / waarde (oude) chinees beeldje

    14 mei 2016 23:13
    Dank voor uw reactie, met website ! Ik probeer het verder uit te zoeken.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.