Informatie gezocht

Wie herkent de schilder?

Gepost door artista 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Wie herkent de schilder?

    18 mei 2016 10:43
    Beste Lezer,

    Kunt u mij vertellen wie deze vrouw is en wie het prachtige portret heeft geschilderd het is gemaakt in 1855?
    Zou het een wetenschapster kunnen zijn of een adellijke vrouw met zeer mannelijke trekken?

    Alvast bedankt.
  • Re: Wie herkent de schilder?

    18 mei 2016 11:24
    De maker was de jong gestorven Amsterdammer Johannes Vetten (1827-1866), die als portretschilder te boek staat, maar van wie uitstekende genrestukjes op veilingen verkocht zijn. Dat het deze kunstenaar betreft wordt ook duidelijk door zijn signatuur bij Wilnitsky

    [www.wilnitsky.com] onder een werk in zijn aanbod
    [www.wilnitsky.com]

    Het beroep van de zo treffend afgebeelde vrouw kan ik u niet vertellen. In de horizontale branche waren destijds geen travestieten werkzaam zover ik weet :)
  • Re: Wie herkent de schilder?

    18 mei 2016 11:30
    Dank u wel hoor! Wat bent u toch ongelofelijk snel, mocht ik u ooit kunnen helpen met iets dan hoor ik het graag.

    Vriendelijke groet,

    Artista

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.