Informatie gezocht

Kunt u mij helpen met de naam van de schilder?

Gepost door sebastiaan31 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Kunt u mij helpen met de naam van de schilder?

    29 mei 2016 22:24
    Via deze weg ben ik benieuwd of iemand de schilder van dit schilderij kent. Het schilderij is afkomstig van mijn grootouders, ik vind het persoonlijk een dierbaar stuk. Ben daarom ook niet geïnteresseerd in de waarde, maar wel naar de maker van het schilderij. Vooral nieuwsgierig naar andere werken van de beste man. Wie heeft enig idee? Alvast dank voor uw reactie.
  • Re: Kunt u mij helpen met de naam van de schilder?

    29 mei 2016 23:28
    Ik denk dat het van Peter Motz is, geboren 1934 in Rotterdam.

    [www.google.nl]



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/05/2016 23:34 door Hart.
  • Re: Kunt u mij helpen met de naam van de schilder?

    30 mei 2016 23:40
    Toemaatje

    Zelf eentje bij toeval, zonder de signature onmiddellijk te herkennen, in een kringloopwinkel te Wuustwezel België op de kop getikt.
    Stijl viel op tussen de schilderijen van bambies, zigeunerinnen en kindjes met bengelende tranen :-)
    Onder een, niet echt met de werkelijkheid strokende, vermomming, Artinspire.nl gevraagd wat de prijzen zijn (daar alle P. Motz werken op deze site enkel te koop gesteld worden, andere werken op deze site worden met uitleen mogelijkheden aangeboden). Al zijn werken op deze site worden verkocht aan €750 exclusief kader.
    Volgens mij moet je de prijs in een retail/galerij omgeving zien - ik vind het ook raar dat ze zo'n relatief uitgebreide P. Motz concentratie van werken "bezitten". Mischien "bezitten" ze niet echt al deze werken. Maar ik ben niet uit het "milieu"; ik ken het reilen en zeilen niet dus blijft het voor mij een vraagteken.

    P. Motz was een autodidact en heeft een zeer herkenbare stijl.
    Persoonlijk hou ik ook van zijn stijl alhoewel we niet echt over een grootmeester kunnen spreken.
    Zelf hang ik het schilderij voor persoonlijk genot in de woonkamer na restauratie. De vraag om de prijs bij artinspire was uit pure nieuwsgierigheid.
  • Re: Kunt u mij helpen met de naam van de schilder?

    01 juni 2016 08:08
    Sebastiaan31 uw werk lijkt me in goede staat. Echter opletten voor krakeleringen, met temperatuurswisselingen en droogte daar P. Motz weinig grondering gebruikte en een fijne schilder is (gebruikte niet veel verf).

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.