Informatie gezocht

Wie kent deze schilder ?

Gepost door Ssang 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Wie kent deze schilder ?

    18 juni 2016 20:27
    Wie kent deze schilder , cq dit schilderij ? Ben erg benieuwd naar mogelijk meer werk van deze schilder, maar kan ook na veel speurwerk niet achterhalen om welke Lacroix het gaat ?
  • Re: Wie kent deze schilder ?

    19 juni 2016 12:39
    niet achterhalen om welke Lacroix het gaat

    Denk dat het gaat om P.Lacroix
    zie bijlage betreft ook een orientaals stuk
  • Re: Wie kent deze schilder ?

    19 juni 2016 20:15
    Dank je wel voor deze reactie, ook enig idee waar de P. Voor staat en in welke periode deze schilder actief is ? Googlen op P Lacroix geeft vooral hits met Paul De la croix ,
  • Re: Wie kent deze schilder ?

    20 juni 2016 19:02
    Hallo Mark, je hebt me goed op weg geholpen, het moet idd Paul Lacroix zijn, ik zie vooral stillevens en het signatuur komt overeen met het signatuur op mijn schilderij.
    Ik zal eens verder zoeken op beschikbare werken,

    Gr.
  • Re: Wie kent deze schilder ?

    22 december 2016 18:54
    Ik bezit een schilderij van dezelfde schilder. Zelfde onderwerp. Ik zal het een jaar of 50 in mijn bezit hebben. Toevallig ben ik nu pas nieuwsgierig naar de achtergrond van de schilder. Ik herken de lijst, die er vroeger om gezeten heeft. Toeval? Signatuur komt overeen. Ik kan echter van Paul Lacroix alleen stillevens vinden en geen moslim achtige stadsgezichten. Bijzonder.

    vrgr
  • Re: Wie kent deze schilder ?

    03 april 2017 21:54
    Hallo,
    ik heb ook een moslim achtig stadsgezicht in mijn bezit van deze schilder. zie bijgevoegde foto, het is in prima staat
    mogelijk willen we het verkopen, waar kunnen we dit dan het beste doen?
    vrgr
  • Re: Wie kent deze schilder ?

    11 mei 2018 19:41
    ik heb er ook een van deze schilder zie foto . weet ook niets over deze schilder . dus alle informatie is welkom.
  • Re: Wie kent deze schilder ?

    11 februari 2022 13:59
    Bij toeval kom ik op dit forum terecht omdat ik meer wilde weten over het schilderij wat ik jaren geleden heb geërfd van een oom en tante. Dit is dus ook zo'n Oosters werk van Paul Lacroix! Ik zie bijna alleen stillevens met bloemen van hem op internet. Ik vind dit nog altijd een heel mooi schilderij, jaren geleden een keer schoongemaakt zodat de mooie kleuren weer volledig te voorschijn kwamen...mijn oom en tante rookten nogal veel en dat was te merken aan het schilderij! Dankzij het feit dat het altijd in een vrij donkere tussenkamer hing heeft het vrijwel niets geleden in de loop der jaren.
    Ben eigenlijk toch wel eens benieuwd hoeveel dit werk waard is.
    De aparte zilverkleurige lijst zat er al om toen ze het schilderij kochten (in een voormalige kunsthandel aan het begin van de Kalverstraat in Amsterdam).
    Wat ik van Paul Lacroix weet is dat het een Amerikaan (!) was die van 1827 tot 1869 geleefd heeft. Op www.invaluable.com staan veel (bloemen)schilderijen van hem te koop voor prijzen met minimaal 3 nullen. De kenner weet ze te waarderen!



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/02/2022 14:13 door Rembrandmelder.
  • Re: Wie kent deze schilder ?

    27 december 2022 22:15
    Verbluffend.

    Ik ben op zoek naar wat info over P Lacroix omdat ik een schilderij dat ik van hem heb mogelijk wil verkopen.
    Ik denk aan een veiling op Catawiki, maar als iemand hier er in geinteresseerd is mag je mij een bericht sturen. De lijst is wat beschadigd, maar het schilderij ziet er nog prima uit.

    Het is duidelijk dezelfde plaats als de vorige post.
    Zelfde huis links met koepel, zelfde poort, de twee personen in rood en blauw zitten er nog steeds en de witte persoon staat nog wat verder weg.
    Zelfde open poort rechts en zelfde torens op de achtergrond.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.