Informatie gezocht

wie kent dat schilderij?

Gepost door Gerard48 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • wie kent dat schilderij?

    19 juni 2016 15:30
    Beste kunstkenners: Mijn naam is Gerard, sinds vandaag forum lid.
    Ik had ook een vraag: Ben al heel lang op zoek naar de naam van een oud schilderij, uit ong.
    de tijd van Rembrandt. Ik kan het alleen beschrijven: Op de voorgrond een lange, zware houten tafel.
    Achter die tafel gezeten een stel mannen, in de sjieke kledij van die tijd. Ongeveer in het midden
    een paar zware mannen met zwarte baard, brede gezichten. De rest van de mannen zitten links en rechts er naast.
    Het schijnt een één of andere bij eenkomst te wezen.
    Hartelijk dank bij voorbaat! Gerard.
  • Re: wie kent dat schilderij?

    19 juni 2016 19:41
    Hallo Gerard
    Ben blij dat je je als lid van het forum komt aanmelden..
    Nu wordt het forum (die ik echt heel serieus neem) verrijkt met een gigant.
    Ik hoop dan ook dat je kennis met ons wilt delen...
    oja..
    nou ja laat maar
  • Re: wie kent dat schilderij?

    19 juni 2016 23:26
    Even een aanvulling: Ik zag dat schilderij een jaar of tien geleden, was een beetje in de stijl van ,,de schutters terug van de doelen". Zelfde kledij. Heb zelf natuurlijk het internet afgezocht, maar hij staat nergens bij. Ik wilde hem uitprinten en inlijsten omdat het een prachtig tijdsbeeld was.
    Vr. Gr. Gerard.
  • Re: wie kent dat schilderij?

    20 juni 2016 12:26
    Nee, dat klopt wat je daar zegt. Dat schilderij staat inderdaad nergens bij. Was mij ook al opgevallen.
  • Re: wie kent dat schilderij?

    20 juni 2016 21:21
    nee inderdaad heb mij ook hellemaal rot gezocht helaas niks kunnen vinden....
  • Re: wie kent dat schilderij?

    21 juni 2016 11:27
    Hart en Ariekunst: Bedankt in ieder geval voor het meedenken. Een jaar of tien terug had ik een groot boek
    met een hoop klassieke schilderijen afgebeeld, met namen en commentaren. Daar stond dat schilderij ook in, tussen al
    die oude meesters zoals Jeroen Bosch, Bosboom, Frans Hals, Rembrandt enz. Heb dat weggegeven en toen de naam vergeten. Op het internet staan inderdaad 100-den van die schilderijen, maar deze staat er niet bij. Maar misschien dat er ooit iemand zich het herinnert, en dan ben ik geholpen.

    P.s. het schilderij leek sterk op de schuttersmaaltijd van Bartholomeus van der Helst.
    Vr.gr. Gerard.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/06/2016 21:14 door Gerard48.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.