Informatie gezocht

Informatie gezocht over J. Verhoeven

Gepost door markdevos 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Informatie gezocht over J. Verhoeven

    19 juli 2016 17:43
    Beste forumleden,

    Hierbij een drietal foto's van een stilleven van J. Verhoeven. Afmetingen doen zijn 70,5 bij 80,5. Kleuren zijn erg levendig. Heeft iemand meer informatie?

    Hartelijke groet,
    Mark
  • Re: Informatie gezocht over J. Verhoeven

    19 juli 2016 19:46
    Informatie over wat? De schilder? Het schilderij? Der voorstelling?
  • Re: Informatie gezocht over J. Verhoeven

    19 juli 2016 19:50
    Dag Hart,

    In dit geval over de schilder. Wie is deze J Verhoeven?

    Hartelijke groet,
    Mark
  • Re: Informatie gezocht over J. Verhoeven

    19 juli 2016 20:58
    Dag Hart,

    Dank, deze berichten had ik ook al gezien maar geven geen duidelijkheid. Ik heb zelf de volgende mogelijkheden gevonden:

    Verhoeven Jan 1917-1997 Bussum-Bussum
    Verhoeven Jean 1870-1941 Amsterdam-Parijs

    maar nog geen overtuigende match kunnen vinden.
    Mark



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2016 21:03 door markdevos.
  • Re: Informatie gezocht over J. Verhoeven

    20 januari 2017 10:59
    Jan Verhoeven was een rasechte Bussummer, woonde op de Eslaan.Was een beetje een einzelganger.
    Ik heb thuis een schilderij wat hij in 1934 heeft geschilderd.Het is mijn grootouderlijk huis bij de Gerard Doulaan in Naarden/grens Bussum.
    Oom Jan was bevriend met mijn grootouders en oud-tante. Zijn zoon zat bij mij op de lagere school.Die moet dus nu midden 60 zijn.Ik zal later een foto van het schilderij plaatsen, is in perfekte staat,originele lijst, gesigneerd Jan Verhoeven 1934.Bij het schilderij was een foto van mijn familie, o.a. mijn moeder en grootmoeder en overgrootvader.Geen van hen leeft er nog.Foto is genomen naast het huis van mijn grootouders,dat op het schilderij staat
    Volgens onjuiste info op internet, op Artindex,zou hij overleden zijn 1989, moet zijn 1979 .
    Op de foto zit mijn overgrootvader in het midden,Jan van Thienen,links Tante Anna, midden Oom Jos,rechts Tante Cor,voorste rij links,mijn grootmoeder,mijn moeder en oom Tom en zijn moeder tante Marie.Degene op de achtergrond heb ik niet kunnen achterhalen.



    4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/01/2017 13:12 door Bussummer.
  • Re: Informatie gezocht over J. Verhoeven

    20 januari 2017 11:05
    Zie mijn opmerking over Jan Verhoeven.
  • Re: Informatie gezocht over J. Verhoeven

    29 november 2017 10:45
    ik heb 3 stillevens van Jan Verhoeven, 2 kleinere van ongeveer 30 op 50cm (rivier bij maanlicht) en 1 groter (140 op 60 cm schat ik) van erfdieren (haan, schaap, hen, geit en een ree)

    Hoeveel mag ik dit naar waarde schatten, iemand bood me 220€ voor het grote schilderij

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.