Informatie gezocht

gevonden tekening echt of reproductie

Gepost door finepaint 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • gevonden tekening echt of reproductie

    19 september 2016 20:12
    De signatuur heb ik denk ik al kunnen ontcijferen, G.Rijnheimer. Dit stelt volgens mij een jonge Joodse vrouw voor. Om vast te stellen of ik met een origineel te maken heb, wil ik de tekening liever niet uit de lijst halen. Kan iemand aan de hand van de foto zeggen of dit een potlood of houtskool tekening is. Ik kan weinig informatie vinden over deze schilder en zijn werk. Weet iemand meer over Rijnheimer en zijn werk ?
    Dit plukte ik van wikipedia.
    Georges Reinheimer (Brussel, omstreeks 1850 - ?,?) was een Belgisch kunstschilder en graficus van het realisme.
    kunstschilder, aquarellist, etser en tekenaar. Hij maakte landschappen, stillevens en portretten. Voor zijn landschappen werkte hij veel in de buurt van Blankenberge en Oostende. Omstreeks 1872 was zijn atelier gevestigd in de Oostenrijkstraat in Schaarbeek.
    Hij was van in het begin in 1875 lid van de Brusselse kunstenaarsvereniging La Chrysalide, en werd in 1881 lid van de kunstenaarsvereniging L’Essor.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.