Informatie gezocht

Wie is Henk W., de maker van deze tekening?

Gepost door Klinkspoor 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Wie is Henk W., de maker van deze tekening?

    21 oktober 2016 10:23
    Wie zou Henk W. zijn? Henk Welter misschien? De tekening is gedateerd 1922 (rechtsboven) en is gemaakt in de context van de Amsterdamse studentenvereniging AENAS. De tekening is gesigneerd door de ABAGT: G? of B? van Hoogdalen en de PRAES. ROT? Verwoerd? Wie kan mij meer vertellen over de betekenis van het Latijn en de herkomst hiervan. De geschatte waarde is leuk om te weten, maar eigenlijk niet van belang omdat dit een familie-erfstuk betreft wat niet zal worden verkocht.
  • Re: Wie is Henk W., de maker van deze tekening?

    02 november 2016 00:45
    Boeiend werk.

    Latijnse tekst is: nos sodales omnes societates oratoriae cui nomen - aenaes iuvenem ornatissimum. Johannes Klinkspoor omnium consensu nostram in societatum acceptum amicitiaeque nostrae initiatum graviter asseveramus.

    Letterlijk vertaalt kom ik uit op: de naam van de leden van de sociƫteit van oratorium waarop wij - de glans van de jonge man de meest volbracht. John Klinkspoor unaniem door onze sociƫteit worden aanvaard en onze vriendschap begon serieus bestaat.

    Mijn latijn is roestig maar de strekking van het geheel is wel duidelijk. Wie nu Johannes Klinkspoor was weet ik (nog) niet
  • Re: Wie is Henk W., de maker van deze tekening?

    02 november 2016 10:44
    Heel hartelijk dank voor de vertaling uit het Latijn. Johannes Klinkspoor was mijn opa.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.