Informatie gezocht

Victoriaans verzamelalbum met 53 Chinese aquarellen op pith

Gepost door Tomjan88 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Victoriaans verzamelalbum met 53 Chinese aquarellen op pith

    03 december 2016 21:35
    Goedenavond,

    In mijn bezit heb ik sinds kort een bijzonder verzamelalbum. Ik koop deze plakalbums vaak omdat je nooit weet wat je tegenkomt. Het betreft een Victoriaans Brits album. Naast wat oude documenten bevat het voornamelijk Chinese aquarellen. Na wat onderzoek ben ik er wel zeker van dat het om de bekende werkjes gaat uit de 19de eeuw die reizigers uit Europa vaak meenamen uit China. Geen idee of de datering preciezer te doen is?

    Het zijn in totaal 53 stuks met daarop verschillende onderwerpen afgebeeld. U kunt dit aan de hand van mijn fotoalbum bekijken (zie link).

    Wat ik heb gezien is een album tegenwoordig een bijzonderheid. Veelal wordt het toch los of in serie ingelijst verkocht. Nu is de conditie van het album niet best en de afbeeldingen zijn in wisselende staat. Echter denk ik toch wel een redelijk waardevolle aankoop te hebben gedaan.

    Mijn vragen aan u zijn de volgende. Ik zou graag willen weten hoe is de afgebeelde onderwerpen moet interpreteren en eventueel welke veelvoorkomend en minder voorkomend zijn? Tevens ben ik benieuwd in hoeverre dit exact te dateren is en uit welke streek dit komt. Wellicht dat iemand mij ook een idee kan geven van de waarde in eventuele doorverkoop.

    De link is: [goo.gl]

    De afmetingen zijn: 18x11 de meeste. 9x6 (4 keer); 14x11(alle landschappen)

    Iedereen alvast een fijne sinterklaas gewenst.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.