Informatie gezocht

wie weet van wie dit schilderij is

Gepost door Roland71 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • wie weet van wie dit schilderij is

    25 december 2016 12:10
    Hallo, wie zou mij kunnen vertellen van wie dit schilderij is ? de naam is nogal moeilijk te lezen . alvast bedankt
  • Re: wie weet van wie dit schilderij is

    25 december 2016 13:15
    Graag nog een grote foto van de signatuur. Dan kunnen wij het ook proberen te lezen.
  • Re: wie weet van wie dit schilderij is

    25 december 2016 21:50
    duidelijker krijg ik het helaas niet
  • Re: wie weet van wie dit schilderij is

    20 januari 2017 18:35
    Bedankt voor de moeite pianola , ziet er alvast veelbelovend uit ga direct verder op zoek .
  • Re: wie weet van wie dit schilderij is

    20 januari 2017 22:17
    pianola Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Volgens mij is het schilderij van de Limburgse sch
    > zie: [www.artindex.nl]

    Knap gevonden! Ik ben heel benieuwd hoe u daar achter bent gekomen. Heeft u nog tips hoe je dat aanpakt?
  • Re: wie weet van wie dit schilderij is

    23 januari 2017 17:19
    Sinds medeforumlid Hart een aantal maanden geleden een signatuur van een van mijn schilderijen heeft ontcijferd
    als zijnde van de Limburgse schilder Jos Frissen, heb ik me een beetje verdiept in Limburgse schilders.
    Het feit dat mijn oudste zoon sinds vorig jaar in de mooie stad Maastricht studeert speelt daar ook een rol in.
    Frans Ronda heeft een erg herkenbare schilderstijl, waardoor het niet zo'n moeilijke puzzel was.
    Ik kan u dus jammer genoeg geen methodologische tips geven.
  • Re: wie weet van wie dit schilderij is

    23 januari 2017 18:01
    Dank voor uw reactie. Het was dus – begrijp ik – vooral herkenning vanuit een speciale belangstelling voor en kennis van de betreffende groep schilders.
  • Re: wie weet van wie dit schilderij is

    23 januari 2017 23:08
    Dat is een erg mooie omschrijving.
    Je zou ook kunnen zeggen dat ik het schilderij toevallig herkende.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.