Informatie gezocht

Wie herkent deze handtekening

Gepost door Barthilomeus 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Wie herkent deze handtekening

    17 januari 2017 21:28
    Dag,

    Via familie is er een schilderij bij mij terechtgekomen dat altijd bij mijn opa en oma hing. Ik dacht dat het ging om een geschilderd bruidsboeket van mijn over of zelfs overvoer grootouders. Maar dat verhaal is mijn vader geheel onbekend.

    Het is wel redelijk aannemelijk dat het uit de buurt van Giethoorn komt. Misschien is de schilder ook uit die omgeving afkomstig.

    Kan iemand hierover uitsluitsel geven of aangeven hoe ik e.e.a. Kan verifiëren?
  • Re: Wie herkent deze handtekening

    17 januari 2017 23:43
    Het is vast een mooi schilderij. Mogen wij het ook zien? Misschien helpt het.
  • Re: Wie herkent deze handtekening

    18 januari 2017 23:25
    Goed, hoe kom ik er wel achter? Wat kan ik dan het beste doen?
  • Re: Wie herkent deze handtekening

    19 januari 2017 08:18
    De beste weg is via de balie van een veilinghuis bij je in de buurt. Of bij een Giethoornse galerie als [www.degrootenoord.nl] Op een forum moet je met verpoetste signaturen en onscherpe telefoonfoto's geen duidelijke toeschrijving verwachten. De kans dat de maker van dit stilleven gedocumenteerd is, zou ik sowieso maar wat relativeren. De RKD vermeldt met de input J.Sluit**** alleen ene Joop Sluiter die in Zwolle portret schilderde.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.