Informatie gezocht

wie is de schilder Angélberto

Gepost door halloooNL 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • wie is de schilder Angélberto

    26 januari 2017 09:52
    De schilderij is links boven gesigneerd met Fr Angélberto 1941

    Achterop staat er : Aan onze dierbare vader op zijn 60e verjaardag
    van uw dankbare zonen fr Angelberto en fr Crispinus 16 oct 1941
  • Re: wie is de schilder Angélberto

    26 januari 2017 14:22
    fr zou kunnen staan voor Frater.

    Uitleg Frater:
    Een broeder, afgekort br., of frater (Latijn voor 'broeder'), afgekort fr., is een katholieke theologiestudent of geestelijke die geen (hogere) wijding heeft ontvangen, maar die in een congregatie of een orde de drie kloostergeloften van armoede, kuisheid en gehoorzaamheid heeft afgelegd.
  • Re: wie is de schilder Angélberto

    26 januari 2017 22:07
    Klopt daar was ik al achter gekomen.ik vind het raar dat er niks over hem te vinden valt niet kwa schilder ma ook niet kwa persoon zelf
  • Re: wie is de schilder Angélberto

    27 januari 2017 00:51
    Het zou een frater kunnen zijn van de plaatselijke frater Harmonie uit Tilburg uit vervlogen tijden. Daar heeft ooit fr. Angelberto van Loon in gespeeld.

    [www.myheritage.nl]
  • Re: wie is de schilder Angélberto

    28 januari 2017 00:55
    Ik heb ook een frater Crispinus gevonden. Hij werd geboren op 16-07-1915 in Tilburg met als naam Cornelis Joannes Hubertus van Loon. Hij is overleden op 23-03-1982 te Eindhoven.

    Op dezelfde website heb ik meer informatie gevonden over Angelberto. Zijn volledige fraternaam was waarschijnlijk Maria Angelberto. Hij werd geboren op 16-02-1911 in Tilburg met als naam Antonius J.C.van LOON. Hij is overleden op 23-07-1983 te Tilburg.


    Zoals je kunt zien hebben ze beide dezelfde achternaam van Loon. Mogelijk broers vandaar het cadeau voor hun vader.

    [members.home.nl]
  • Re: wie is de schilder Angélberto

    25 november 2017 10:08
    Beste @hallooonl,

    Frater Angelberto en frater Chrispinus zijn familie van mij. Ze kwamen allebei uit Tilburg en waren daar in de boekbinderij werkzaam.

    Ik weet niet of u nog uw account op deze site actief houd, maar mocht u meer informatie wensen stuur me dan een PM via dit forum. Het kan een tijd duren voor ik hier op terug kan reageren aangezien ik niet elke dag op deze site zit.


    mvgr

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.