Informatie gezocht

Portret gemaakt door J.J. De Haan

Gepost door Bakkertje 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Portret gemaakt door J.J. De Haan

    12 februari 2017 17:12
    Kan iemand mij meer vertellen over deze kunstenaar? Kan er niets over vinden, anders dan een fotograaf (J.J. De Haan 1868-1930).... maar dit kunstwerk is toch echt iets anders dan een foto. Professioneel bovendien. Ik vermoed dat het gouache / pastel is. Schat in begin 20e eeuw..... Graag reactie!
  • Re: Portret gemaakt door J.J. De Haan

    12 februari 2017 20:14
    Jacobus Johannes de Haan was naast fotograaf ook tekenaar en meer precies portrettekenaar dus hem afschreven lijkt me voorbarig.
  • Re: Portret gemaakt door J.J. De Haan

    12 februari 2017 22:31
    Zijn handtekening op de foto's ziet er anders uit dan op dit werk. Maar ik houd er rekening mee dat het dezelfde is. Maar zou dat graag zeker willen weten.... dit werk ziet er in ieder geval wel professsioneel uit.
  • Re: Portret gemaakt door J.J. De Haan

    12 februari 2017 22:35
    Ps dank voor de reactie.

    Kent u wellicht meer werken van jj de Haan? Met name als portret tekenaar....?
  • Re: Portret gemaakt door J.J. De Haan

    16 juli 2017 22:05
    Beste Bakkertje,
    Ik ben een kleinzoon van J.J. de Haan. Er is wat werk van mijn opa binnen de familie verspreid, maar mijn ouders hebben nog een paar werken thuis. Naast wat landschapjes ook een werk van een dame. Ik kan wel een foto maken als je interesse hebt?
    Zelf weet ik niet veel van mijn opa, hij is overleden toen mijn vader 1 jaar oud was. Via zoeken op internet ben ik wel op de site van het RDK terecht gekomen (https://rkd.nl/en/explore/artists/417658). Hier staan enkele foto's op, waaronder de gouache die je hebt gepost.
    groet, Peter
  • Re: Portret gemaakt door J.J. De Haan

    17 juli 2017 11:20
    Dag Peter,
    Dank voor je reactie. Zijn er misschien bekenden/familie van jou die iets meer weten over JJ de Haan. Het geportretteerde meisje is inmiddels bekend: Hlida de Booij Boissevain. Dat moet dan rond 1886 gemaakt zijn, toen je opa 18 jaar was. Ben benieuwd of ik hier iets meer over te weten kan komen.
    Gr. Henri
  • Re: Portret gemaakt door J.J. De Haan

    17 juli 2017 19:50
    Hallo Henri,
    Behalve mijn vader van bijna 89, is alleen nog één oudere zus van hem in leven. Ik wil wel navragen of zij nog meer kan vertellen, maar ik verwacht niet dat zij weet over zijn werk. Ben je op zoek naar specifieke informatie? Zoals gezegd weet ik zelf vrijwel niets van mijn opa, omdat mijn vader hem niet bewust heeft gekend.
    groet, Peter

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.