Informatie gezocht

watermerk op ets/gravure

Gepost door LJacobusV 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • watermerk op ets/gravure

    21 februari 2017 23:00
    Hallo,
    Ik heb pas geleden deze ets/gravure gekocht in een kringloop.
    Ik vond het een leuke voorstelling en dacht dat het misschien ook wel leeftijd zou hebben.
    Na dat ik het open maakte om te kijken of er nog een naam bij op stond, Was ik teleurgesteld maar toen ik wat beter keek, ontdekten ik een watermerk. De zo geheten Strasbourg Lily/ Fleur De Lis? . Ik heb een beetje rond gezocht op internet en het zelfde water merk, de top van de kroon vond ik bij Pieter Breughel of Jan Breughel. Nu leek mij dit niet van Breughel, kan iemand mij verder helpen? Ik heb geen idee van wie het kan zijn. Het papier is vrij dik en de kroon het enigste wat van het watermerk over is 7,5 cm breed. hoogte van de ets/gravure is 22 cm en de breedte is 27 cm er is van afgesneden.

    Groeten, levi
  • Re: watermerk op ets/gravure

    22 februari 2017 00:34
    Je kunt je vraag beter op het forum van Findartinfo stellen. De voorstelling is zonder meer Engels, misschien naar een grote Britse meester. Zo 'n klein stukje watermerk kan bij veel varianten door de eeuwen heen voorkomen. Het papier is niet oud, twintigste eeuws. Jammer dat we de rand van de afdruk niet zien. Die marge bepaalt of het überhaupt een drukpers-product is of een repro.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.