Informatie gezocht

Informatie gevraagd schilder van Berkel. Omgeving Epe

Gepost door Jeroenc 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Informatie gevraagd schilder van Berkel. Omgeving Epe

    04 maart 2017 14:37
    Hallo,

    Vandaag een aquarel aangeschaft. In 1951 ingelijst en kado gegeven voor een 30-jarig huewelijk.
    Op de voorkant staat links ' schuur van Tongeren bij Epe' en rechts 'a. Van Berkel' . Ik denk tenminste dat het een a is....:-)

    Ik vind het een leuk werkje maar ken de kunstschilder niet. Gaat er bij iemand een lichtje branden?

    Alvast bedankt
    Jeroen



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/03/2017 20:31 door Jeroenc.
  • Re: Informatie gevraagd schilder van Berkel. Omgeving Epe

    09 maart 2017 21:11
    Kan de naam misschien een pseudoniem zijn? Ik heb nog geen van Berkel gevonden en het is volgens mij echt een redelijk werkje...
  • Re: Informatie gevraagd schilder van Berkel. Omgeving Epe

    09 maart 2017 22:15
    [rkd.nl][kunstenaarsnaam]=berkel
  • Re: Informatie gevraagd schilder van Berkel. Omgeving Epe

    10 maart 2017 20:04
    Ha sytze, zie ik iets over het hoofd....ik zie geen a. Van Berkel die rond 1951 (ik ga er vanuit dat hij/haar inieder geval 25 jaar is geweest toen) schilderde in die omgrving.....jij wel?



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/03/2017 21:49 door Jeroenc.
  • Re: Informatie gevraagd schilder van Berkel. Omgeving Epe

    11 maart 2017 12:56
    Je gaat er (zoals bijna iedereen in dit forum :)) van uit dat je foutloos leest. Maar de initiaal zou een tamelijk ongebruikelijke hoofdletter A zijn. Ik denk dat het een G is. Of een C.
  • Re: Informatie gevraagd schilder van Berkel. Omgeving Epe

    06 december 2017 13:46
    Dat is toevallig. Deze aquarel hing bij mijn moeder en is in 1954 ook cadeau gedaan voor een jubileum van mijn tante. Ook hier is de maker Berkel. Maar volgens mij staat er hier een J voor
  • Re: Informatie gevraagd schilder van Berkel. Omgeving Epe

    06 december 2017 14:04
    Sytze inderdaad het is Gerard van Berkel 1920-1980
  • Re: Informatie gevraagd schilder van Berkel. Omgeving Epe

    03 september 2018 10:59
    Het is inderdaad Gerard van Berkel heb de orginele plaat liggen .
    Ben zelf op zoek naar informatie over deze kunstenaar buiten wat ik al weet van 1920 tot 1980 en kunstacademie Amsterdam .
    Als iemand iets weet over deze kunstenaar houd ik mij aanbevolen.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.