Informatie gezocht

verkoop schilderij Louis Schutte

Gepost door jolandaS 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • verkoop schilderij Louis Schutte

    06 maart 2017 12:23
    Beste lezer,

    Ik ben in het bezit van een olieverfschilderij op doek van Louis Schutte- Het Vrijthof te Maastricht
    Het is een groot schilderij van ongeveer 80 cm breed - 60 hoog. (zonder de lijst)93-72 ongeveer met lijst

    L. (Louis) Schutte.

    Inmiddels ben ik meer te weten gekomen over deze schilder.
    Een werk van deze schilder staat te koop in de prijsklasse van 25000-50000 bij Mark Smid Kunsthandel te Ommen.

    Wil het schilderij graag verkopen voor een eerlijke prijs.

    Wie kan mij adviseren hoe dit aan te pakken..
    Ik kreeg bv een bod van 5000 euro......

    Adviezen zijn erg welkom.

    vriendelijke groet,

    jolanda schouten



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/03/2017 12:44 door jolandaS.
  • Re: verkoop schilderij Louis Schutte

    13 maart 2017 20:32
    Beste Jolanda,

    Het hangt er een beetje vanaf wat u voor minimumprijs hanteert of in gedachten hebt.
    Prijzen van schilderijen variëren enorm en zijn uiteraard afhankelijk van vraag en aanbod en wat iemand ervoor over heeft op het moment van verkoop.
    De prijs zoals u aangeeft wat u is geboden lijkt mij een handelaar, maar zoals gezegd: wat u graag zou willen ontvangen.

    Mijn ervaring is zelf om een zo hoog mogelijke verkoopprijs te genereren om het via een een online veilinghuis te verkopen, bijvoorbeeld Catawiki.
    U kunt dan een reserve-price instellen, waar voor u het dus minimaal zou willen verkopen. Mocht blijken tijdens de laatste uren van de veiling dat de reserve niet gehaald wordt kunt u nog besluiten om de reserve-price te verlagen om het alsnog verkocht te krijgen.

    Succes met de verkoop!

    Groet, Gerard
  • Re: verkoop schilderij Louis Schutte

    14 maart 2017 10:52
    Dat bod van 5 mille zou ik maar met beide handen aangrijpen. Een mislukte verkoop met reserveprijs op Catawiki achtervolgt zo'n schilderij tot in de eeuwigheid en dan blijft het voorgoed onverkoopbaar oftewel “verbrand” zoals de branche het noemt.
  • Re: verkoop schilderij Louis Schutte

    14 maart 2017 11:19
    gerard17 Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Beste Jolanda,
    >
    > Het hangt er een beetje vanaf wat u voor minimumpr
    > Prijzen van schilderijen variëren enorm en zijn ui
    > De prijs zoals u aangeeft wat u is geboden lijkt m
    >
    > Mijn ervaring is zelf om een zo hoog mogelijke ver
    > U kunt dan een reserve-price instellen, waar voor
    >
    > Succes met de verkoop!
    >
    > Groet, Gerard

    dank je wel Gerard.
  • Re: verkoop schilderij Louis Schutte

    14 maart 2017 11:20
    sytze Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Dat bod van 5 mille zou ik maar met beide handen a

    nee hoor, ik heb al een bod van 10.000 euro.

    begrijp inmiddels dat handelaren gewoon mijn schilderij aanbieden bij kunsthandelaren.....

    schandalig.

    vr. gr.
  • Re: verkoop schilderij Louis Schutte

    14 maart 2017 18:40
    Tien mille, dan feliciteer ik je van harte. Over Schuttes marktwaarde valt namelijk weinig fleurigs te zeggen. Zijn 3 hoge veilingprijzen uit de jaren '90 betroffen allemaal datzelfde ene zeer grote schilderij uit Ommen, een Salzburger Biergarten. Waarom zo'n fantastisch Salzburger hebbeding niet in Oostenrijk hangt? En er volgens Artprice niet één ander schilderij van Schutte op een veiling ooit boven de 1000 euro uitkwam? Waarschijnlijk omdat dit schilderij 20 jaar terug kunstmatig de hemel in geveild is. Hoe dat kon is een hoofdstuk apart.
  • Re: verkoop schilderij Louis Schutte

    14 maart 2017 20:50
    Graag gedaan Jolanda.

    Overigens heeft Sytse een punt hoor, vandaar dat ik aangaf wat u als minimumprijs zou willen ontvangen.
    Om een voorbeeld te geven: stel dat ik ergens iets koop voor 10 euro en ik weet dat de daadwerkelijke waarde op 100 euro ligt zou ik het bijvoorbeeld willen/kunnen verkopen voor 50 tot 75 euro. Ik heb een leuke winst en de koper, als het een handelaar is, zou er ook nog aan kunnen verdienen.

    Als u het schilderij als erfstuk zou hebben gekregen ligt het weer wat moeilijker, gezien de emotionele waarde vaak gaat meetellen, maar probeer in dat geval de verkoop en verkoper zo rationeel mogelijk te benaderen.

    Het huidige bod van 10.000 zou een heel goed bod kunnen zijn, voor de zekerheid kunt u altijd nog eens navraag doen bij een gerenommeerde kunsthandelaar. U betaalt dan vaak wel taxatiekosten maar gezien het huidig bod lijkt mij dat zeer zeker de moeite waard.
  • Re: verkoop schilderij Louis Schutte

    05 april 2017 13:10
    hartelijk dank voor alle reacties.
    met vriendelijke groet,

    jolanda
  • Re: verkoop schilderij Louis Schutte

    18 januari 2018 20:03
    Beste Jolanda,

    Ben je nog in het bezit van het werk van Schutte?
    Zo ja dan hoor ik graag.

    Met vriendelijke groet,

    Chris
  • Re: verkoop schilderij Louis Schutte

    22 januari 2018 15:02
    Hallo Chris Kunstkennert,
    Bij MPO Veilingen in IJsselstein veilden ze vorige week een mooie aquarel 'Oeverpromenade Arnhem' van Schutte, ingezet op 75 euro. Staat in de catalogus afgebeeld.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.