Informatie gezocht

Schilderij H.W. Buskop

Gepost door vadre 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Schilderij H.W. Buskop

    07 mei 2017 21:11
    Hallo,

    deze schilderijtjes vond ik vandaag op een rommelmarkt. Deze zijn van een zekere H.W. Buskop. Graag had ik geweten van waar deze schilder afkomstig is/was. De verkoper zei dat dit twee tafereeltjes zouden zijn van Amsterdam. Kan iemand dit bevestigen?

    Ze zijn beide een 25*18 cm (zonder kader).
  • Re: Schilderij H.W. Buskop

    07 mei 2017 23:07
    Op het 2de schilderijtje zie ik de Sint Laurenskerk staan toen die even een uitstapje had gemaakt naar 020. ;-) Ik heb nog eens uit het raam gekeken en gelukkig staan hij nu weer in Rotterdam.
  • Re: Schilderij H.W. Buskop

    08 mei 2017 13:10
    Buskop is inderdaad vooral een Rotterdamse naam en de man heeft goed naar Van Mastenbroek gekeken. Hij komt als kunstenaar in geen enkele database voor. Als je toch antwoord wilt, zul je het via genealogische sites moeten zoeken. Ga er maar van uit dat hij Hendrik Willem Buskop heette. Als je tenminste correct leest :) Want dat weten wij zonder foto van de signatuur niet.
  • Re: Schilderij H.W. Buskop

    21 september 2017 18:23
    Hallo ik ben Joke en de enige kleindochter van Hendrik Willem Buskop. Mijn grootvader was kunstschilder van beroep. Deze schilderijtjes zijn zeker van zijn hand. Wilt u er nog iets over weten? Mvrgr Joke
  • Re: Schilderij H.W. Buskop

    29 september 2017 21:16
    Ik hoop dat u dit bericht leest!
  • Re: Schilderij H.W. Buskop

    30 september 2017 10:46
    Beste Joke,

    ik heb dit inderdaad gelezen. Ik zou eigenlijk wel eens geïnteresseerd zijn, wanneer deze schilderijen geschilderd moeten zijn en of er nog zo'n gelijkaardige bestaan?
  • Re: Schilderij H.W. Buskop

    02 oktober 2017 06:34
    Hallo
    Ja mijn grootvader heeft er heel wat geschilderd. Hij is geboren op 1 juni 1894 dus de schilderijen zullen van t begin van de vorige eeuw zijn. Ontzettend leuk dit!!! Ik heb zelf ook wat van hem hangen en kijk op elke markt of ik iets van hem vind. T schilderij met de Laurenskerk hing vroeger bij de buren van mijn grootvader. Ik herinnerde t me meteen. Mvrgr Joke
  • Re: Schilderij H.W. Buskop

    08 januari 2018 19:11
    Goedenavond,

    Ik haak even in. Wat leuk dat ik hier wat informatie vind over de schilderijtjes van mijn oma.
    Beiden zijn van H.W. Buskop. Alle extra informatie is welkom. Bijvoorbeeld over wat er op de afbeeldingen is te zien.

    Mvg,
    Laura
  • Re: Schilderij H.W. Buskop

    08 januari 2018 21:34
    Hallo Laura, ik heb geen idee waarvan de schildrijtjes zouden kunnen zijn. Wel dat ze van mijn opa Hendrik Willem Buskop zijn. Aan zijn stijl en handtekening. Ik zal t aan mijn moeder van 88 jaar vragen zij schilderde ook wel in zijn atelier. En schildert zelf nu nog. Jee leuk dit zeg!!! Heel apart dat ze nog steeds ergens bij iemand een plekje aan de muur beslaan. Mvrgr Joke
  • Re: Schilderij H.W. Buskop

    08 januari 2018 21:43
    Beste Joke, dank voor je reactie. Lijkt me heel bijzonder om het werk van je opa zo terug te zien. Deze schilderijtjes hingen zo lang ik me kan herinneren bij mijn oma aan de muur. Nu na haar overlijden bij mij terechtgekomen. Ben wat dingen aan het uitzoeken en kwam op deze site terecht. Leuk om meer informatie te vinden. Ik zal ze waarschijnlijk binnenkort te koop aanbieden, mocht je interesse hebben.

    Mvg,
    Laura

    Mvg,
    Laura
  • Re: Schilderij H.W. Buskop

    08 januari 2018 21:55
    Stuur me maar een mailtje. Deze kun je nu zien in mijn profiel.

    Mvg,
    Laura
  • Re: Schilderij H.W. Buskop

    13 januari 2018 22:44
    .



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/01/2018 19:15 door J.Buskop.
  • Re: Schilderij H.W. Buskop

    13 januari 2018 22:47
    .



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/01/2018 19:15 door J.Buskop.
  • Re: Schilderij H.W. Buskop

    14 januari 2018 21:35
    Hallo Vadre mocht je de schilderijtjes ooit willen verkopen dan hoor ik t graag mvrgr Joke Buskop

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.