Informatie gezocht

Kunstenaar - handtekening

Gepost door leclused 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Kunstenaar - handtekening

    15 juni 2017 16:18
    Hallo,

    Onlangs kocht ik op een veiling (voor het goede doel) 2 werken. Van eentje weet ik van wie het is maar het 2e heeft een moeilijk te lezen handtekening. Bijgevoegd een detail van de handtekening en een foto van het gehele werk.

    MVG

    Dagobert
  • Re: Kunstenaar - handtekening

    16 juni 2017 08:26
    Ik krijg het niet voor elkaar. Hopelijk lukt het iemand. Wel ben ik vrij zeker van de voornaam: John. En ik vermoed dat die rare strepen erna op Sch.... duiden. Maar dan raak ik het spoor bijster. Prachtige tekening! Die kunstenaar moet te boek staan. Maar de stijl lijkt me niet Nederlands.
  • Re: Kunstenaar - handtekening

    16 juni 2017 09:31
    Alvast bedankt, John zou kunnen maar dat strookt dan weer minder met mijn gedacht dat het Italiaans of Frans zou kunnen zijn. ik vermoed dat het ook nog redelijk recent moet zijn want het is getekend op Steinbach papier.
  • Re: Kunstenaar - handtekening

    16 juni 2017 11:38
    ik heb een sepia uit 1804 op Steinbach papier. Het 'merk' bestaat sinds 1750. Maar inderdaad: de tekening ziet er 2e helft 20e eeuws en zuid-Europees uit. Toch hou ik vol dat er 'John' staat :)

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.