Informatie gezocht

Hoihoi, is er iemand die weet waar ik meer informatie kan vinden van deze schilder

Gepost door Moekie 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Hoihoi, is er iemand die weet waar ik meer informatie kan vinden van deze schilder

    11 augustus 2017 00:04
    Goedenavond,
    Weet misschien iemand waar ik informatie over deze schilder kan vinden, ik heb geprobeerd op naam op titel van het schilderij, maar niets kunnen vinden. Schilder F Goldberg, de titel van het schilderij Fliegenschnäpper. Er zit glas voor het schilderij daardoor een weerkaatsing. Er zit een sticker op de achterkant van Kunstverlag Wonigemuth & Lissner, Berlin. Mocht iemand weten waar ik moet zoeken, dan heel graag.
    Dank u en een fijne avond, Moekie.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/08/2017 00:24 door Moekie.
  • Re: Hoihoi, is er iemand die weet waar ik meer informatie kan vinden van deze schilder

    11 augustus 2017 08:11
    Het is geen schilderij maar een kleurenhoutsnede, een in hout gesneden voorstelling die op papier is afgedrukt. Over de maker Fred Fredden Goldberg (Berlijn 1889-1973 San Francisco) en zijn interessante levensloop staat wel iets op het web:

    [gerrie-thefriendlyghost.blogspot.nl]

    maar de waarde van zulke grafiek is helaas meestal een kwestie van tientjes. Hier is nog wat van zijn werk: [www.google.nl]
  • Re: Hoihoi, is er iemand die weet waar ik meer informatie kan vinden van deze schilder

    14 augustus 2017 19:13
    Dank je wel Sytze, prachtig om zijn levensloop in te zien. En mooi hoe de kleurenhoutsnede tot stand is gekomen.
    Super bedankt maar weer voor je leerzame reactie.
    Groetjes Moekie



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/08/2017 19:16 door Moekie.
  • Re: Hoihoi, is er iemand die weet waar ik meer informatie kan vinden van deze schilder

    26 november 2020 09:10
    Sytze,
    ik vond je berichtje geheel toevallig. Ik ben de blogger die in het eerste antwoord reeds werd genoemd. Ik deed onderzoek naar de maker. Voor mijn archief zou ik je graag om een goede foto (hoge resolutie zonder weerspiegeling) willen verzoeken. Mocht je ooit gedachten hebben de prent te verkopen (of the ruilen voor its moois anders) dan houd ik me zeer aanbevolen om hem bij mijn verzameling van deze prentenmaker te hebben. Groeten Gerbrand.
  • Re: Hoihoi, is er iemand die weet waar ik meer informatie kan vinden van deze schilder

    05 maart 2021 16:17
    Maar gewoon helemaal niets laten horen is natuurlijk ook goed hoor.
    Het zal de de mores van tegenwoordig zijn en van dit soort platforms wellicht......

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.