Informatie gezocht

Antieke Ets - Oud papier met watermerk - Geboorte van Christus (2)

Gepost door Tomjan88 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Antieke Ets - Oud papier met watermerk - Geboorte van Christus (2)

    14 september 2017 17:02
    Goedemiddag.

    Ik heb 2 antieke etsen/drukken waarop de geboorte van Christus wordt afgebeeld. Gelet op het beperkt aantal foto's bij ieder bericht zet ik ze beide op het forum.

    Dit betreft dus de 2de afbeelding. Deze is verticaal weergegeven. Persoonlijk vind ik dit de mooiste hoewel ik vermoed dat de ets nog niet helemaal af was. Het lijkt alsof de onderkant is bijgewerkt maar bovenaan nog niet. Ik kan het niet helemaal plaatsen. Het zelfde verhaal hier wat betreft het papier en het watermerk. Tevens ook hier het getal 378 onder de afbeelding.

    Ik heb bij deze ets dezelfde vragen, wat zou de herkomst kunnen zijn, ouderdom, papier/watermerk?

    Hopelijk kan iemand mij op dit forum een aanwijzing geven.
  • Re: Antieke Ets - Oud papier met watermerk - Geboorte van Christus (2)

    14 september 2017 19:23
    Dank je Sytze,

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik je expertise opnieuw erg waardeer. Valt er wellicht iets te zeggen over de structuur in het papier. Het zijn overduidelijk allemaal stroken aan elkaar met horizontale en verticale lijnen. Valt hier een bepaalde tijdsperiode uit te halen? Ik had wat gevonden online wat wees op 17/18de eeuw maar dat weet ik dus niet zeker. Ik heb deze vraag ook uitgezet bij de mensen van de website waar jij aan refereerde.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.