Informatie gezocht

2 Schilderijen Gekocht in Amsterdam ongeveer 50 jaar geleden

Gepost door billnick 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • 2 Schilderijen Gekocht in Amsterdam ongeveer 50 jaar geleden

    25 oktober 2017 10:57
    Gelieve mijn taal te verontschuldigen, ik gebruik de prachtige maar niet altijd accurate Google vertalen.

    50 jaar geleden kocht mijn vader twee schilderijen van G Pardon in Holland tijdens een zakenreis. We hielden van de foto's als kinderen en werden er een gebroken van. Elk is van een zeekust met golven die neerhalen en een zeemeeuw vliegt overhead. De andere (mijn!) Is van een lang schip die zijn zeilen in een warme wind ontvouwt. De eerste artiest heeft een voornaam die begint met P, en de tweede (de schip) begint met H .... ik denk.

    Herkent iemand de artiesten? Papa zei altijd dat hij niet veel voor hen had betaald.
  • Re: 2 Schilderijen Gekocht in Amsterdam ongeveer 50 jaar geleden

    26 oktober 2017 18:32
    Ik heb foto's van de twee schilderijen toegevoegd. Thaanks om te kijken.
  • Re: 2 Schilderijen Gekocht in Amsterdam ongeveer 50 jaar geleden

    28 oktober 2017 11:13
    Thanks to all those who have looked. It appears that the paintings are one of the many that are turned out (we didn't know this market existed) with little financial value but great appeal... which is great for us as they should not attract inheritance tax. I love one of them and my brother loves the other..... problem solved. I now need to get a room big enough.

    Thanks again for looking

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.