Informatie gezocht

Werkje van J. Maris uit 1870

Gepost door Chrisstodro 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Werkje van J. Maris uit 1870

    28 oktober 2017 16:36
    Ik bezit een "pentekening", van Jacob Maris uit 1870, kan iemand mij vertellen of dit inderdaad een pentekening, of een prent of iets anders is. Ik weet wel dat dit stukje al meer dan 85 jaar in de familie is. Het is een tekening naar het olieverf schilderij gezicht op Montigny sur-Loing.
  • Re: Werkje van J. Maris uit 1870

    27 november 2017 11:51
    Het is een ets. Dat zie je aan de lijnvoering en de grijsnuances. In de 19e eeuw werden veel etsen naar beroemde schilderijen geproduceerd, veelal bedoeld om in luxueuze boekwerken gebonden en verkocht te worden. Die zijn vaak te herkennen aan de vette signaturen van schilder. Soms zette de uitgever er naam van de graficus bij die de ets gemaakt had. In dit geval kennelijk niet. Toch waren dat ook talentvolle kunstenaars. Deze zou wel eens van Philip Zilcken kunnen zijn:

    [www.kunstveiling.nl]

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.