Informatie gezocht

Vermoedelijk Zweedse gouache/aquarel, visvrouwen aan het strand

Gepost door Tomjan88 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Vermoedelijk Zweedse gouache/aquarel, visvrouwen aan het strand

    20 november 2017 16:55
    Goedemiddag,

    Ik probeer de signatuur te ontcijferen bij dit werkje. Wellicht dat iemand mij een tip kan geven. Vermoedelijk een gouache op papier gemaakt. De titel is "visvrouw" in het Zweeds "Fiskvinna". Of te wel ben ik op zoek dan naar een Zweedse maker.

    De signatuur is zowel in de afbeelding gezet als op het passe partout. Voornaam is volgens mij Sig (zal wel een afkorting van de volledige naam zijn), van de achternaam kan ik geen duidelijk beeld krijgen.

    Alvast bedankt, Tom
  • Re: Vermoedelijk Zweedse gouache/aquarel, visvrouwen aan het strand

    21 november 2017 00:03
    Sig Haukur? Ijslandse Fotograaf/filmmaker die misschien ooit eens de kwast heeft opgenomen?
  • Re: Vermoedelijk Zweedse gouache/aquarel, visvrouwen aan het strand

    21 november 2017 01:59
    Dank voor het meedenken. Een goede optie maar vermoedelijk niet de juiste. Ik denk dat Sig een afkorting is voor een langere naam. IJsland zal het vermoedelijk niet zijn omdat visvrouw in het IJslands "fiskur kona" is. De titel is Zweeds dus vermoedelijk zal de maker dat ook zijn.

    Wellicht dat iemand het toevallig weet en anders blijft het gewoon een leuk werkje om naar te kijken.

    In ieder geval bedankt.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.