Informatie gezocht

oud schilderij schepen

Gepost door geertfacteur 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • oud schilderij schepen

    20 december 2017 22:09
    Beste mensen,

    Ik ben thuis in het bezit van een (mijn inziens) erg mooi schilderij van 2 oude zeilschepen die blijkbaar met elkaar in oorlog zijn. Ik weet eigenlijk totaal niets af van het schilderij en zou er graag wat meer over weten zoals wie het geschilderd heeft, waarover het gaat en hoe oud het is en eventueel ook de waarde. De waarde is eigenlijk niet zo belangrijk want ik ben er weg van en ben totaal niet van plan het te verkopen.
    De afmetingen zijn : L = 153cm, Br = 110 cm
    Er zijn wel wat barstjes/scheurtjes in het doek waardoor ik van mening ben dat het wel een oud schilderij is.
    Er is wel een duidelijke handtekening rechts onderaan zichtbaar maar ik kan daar niets van maken als leek. Aangezien ik reeds 1 foto heb toegevoegd van het schilderij, kan ik geen tweede foto bijvoegen van de handtekening omdat het bestand dan te groot is.
    Alvast van harte bedankt voor jullie reactie
  • Re: oud schilderij schepen

    21 december 2017 09:06
    Klik op "reageren", dan kan de signatuurfoto in een nieuwe bijdrage geplaatst worden. De voorstelling is uit de Engelse zeeoorlogen(1652-1674), misschien een kopie naar Willaerts, Arnout Smit of Willem van de Velde.
  • Re: oud schilderij schepen

    21 december 2017 20:53
    Ondertussen denk ik dat het schilderij een kopie is van een schilderij van De zeeslag bij Texel van 21 Augustus 1673
    Geschilderd door Louis Eugene Gabriel Isabey in opdracht van Koning Louis-Philippe in 1836. (deze info heb ik gevonden bij een eerder geplaatste post door "ariekunst") maar mijn schilderij is dus gesigneerd door een voor mij onbekende kunstenaar en misschien is er iemand die de signatuur wèl herkent.
    In bijlage heb ik een foto geplaatst van de signatuur van de kunstenaar van het schilderij. Zou er iemand mij kunnen zeggen van welke kunstenaar deze signatuur is ?
    Alvast van harte bedankt voor de inlichting.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.