Informatie gezocht

“Boeren” schilderij

Gepost door Patricko 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • “Boeren” schilderij

    29 december 2017 15:24
    Wie kan mij meer informatie verstrekken over het schilderij welke ik heb bijgevoegd middels bijlage(n)? Ikzelf heb tot op heden helaas niets kunnen vinden. Echter zit op de achterkant van het schilderij een sticker van de Ned. spoorwegen. Het betreffende schilderij is in de oorlog op transport geweest bij de Nederlandse Spoorwegen (zie bijlage). Het schilderij is her en der wel wat beschadigd.



    Met vriendelijke groet;

    Patrick
  • Re: “Boeren” schilderij

    30 december 2017 01:37
    Lijkt iets te staan van..Nijenhuis maar verder kom ik niet
  • Re: “Boeren” schilderij

    30 december 2017 12:29
    Een raadselachtig schilderij. De voorstelling is oerhollands, maar de penseelvoering is niet makkelijk met een bepaalde kunstenaar te associeren. Die onvast gespelde naam Nijnhuis o.i.d. is er later op gezet en of die de maker betreft is maar de vraag. Van Nijnhuis, Nijenhuis, Nyenhuis bestaan allerlei varianten.Het monogram is evenmin eenduidig: staat er XX, KK of misschien zelfs twee kruisjes, het monogram van de schilder Kruysen?

    In de oorlog stegen de prijzen van kunst enorm, er werd druk geproduceerd voor de heren bezetters, vooral gekopieerd en vervalst. Is dit misschien een opgeplakte foto met verf opgewerkt? Rechtsonder zit namelijk een verdacht scheurtje. En de kleuren zijn erg onnederlands.

    Polak's Glasindustrie bestaat overigens nog steeds, in Wateringen.
  • Re: “Boeren” schilderij

    30 december 2017 19:56
    staat er links onder geen naam of iets wat er op lijkt??
    Monogram vermoedelijk V over N ..ik kan helaas niets vinden

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.