Informatie gezocht

schilderij van oude vrouw

Gepost door heerbommel 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • schilderij van oude vrouw

    01 januari 2018 17:14
    Ik zou graag wat meer informatie over dit schilderij willen hebben. Ik heb al eens een keer eerder informatie gevraagd. Toen werd gesuggereerd dat de voorstelling op karton (?) geschilderd is en daarna op het linnen geplakt. Dat zou heel goed kunnen.
    Het is ongeveer 35 x 45 cm. groot.

    Ik weet niets over de herkomst behalve dat het al zo'n 50 jaar in familiebezit is.

    Er vallen mij een aantal dingen op:
    -het doek is niet gesigneerd (althans, ik heb geen signatuur kunnen vinden)
    -het is niet onverdienstelijk geschilderd waarbij met name het gezicht goed uitgewerkt is. De kleding(omslagdoek?) is meer globaal aangegeven
    -er is geen textuur van het linnen te zien. als je het doek van opzij bekijkt lijkt het net of de voorstelling op het doek ligt.
    -het linnen lijkt slordig afgesneden te zijn, is dat iets wat je vaker ziet of wordt daar meestal meer aandacht aan besteed?

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.