Informatie gezocht

willy sluiter

Gepost door elssmelik 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • willy sluiter

    04 januari 2018 22:54
    achter een foto van mijn man zijn opa die omgekomen is in de oorlog en een verzetskruis heeft gekregen uit handen van Prins Bernard heb ik recent en prent gehaald met de naam Willy Sluiter. Het is een portret van de jonge Juliana. Er staat geen datum bij. Is dit een kopie? is er een origineel ? Ik kan niet beoordelen of het echt is. Het portret staat in een gouden achtergrond. Is er iemand die hier iets over weet?

    mvg
    Els
  • Re: willy sluiter

    05 januari 2018 12:32
    Moeilijk. De haarpartij doet sterk aan een litho (dus een vele malen afgedrukte prent) denken, en Sluiter lithografeerde inderdaad. Maarik kan de voorstelling op het web niet vinden. De lange kleurlijnen op de rechterarm doen juist weer een unieke, handgemaakte pastel vermoeden. In dat geval zou het pastelkrijt ook makkelijk afgeven, korrelig en kwetsbaar moeten zijn.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.