Informatie gezocht

wie kent deze schilder.

Gepost door jeannette 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • wie kent deze schilder.

    14 februari 2005 16:05
    Ik heb in een winkel voor tweede hands spullen een schilderijtje gekocht met daarop een mooi landschap.
    Het schilderij is getekent door TOON WILLEMSEN en aan de achterzijde staat de naam van atelier de valk en Apeldoorn.
    Ik kan zowel toon willemsen als het altelier niet vinden op het internet.
    Weet iemand of deze schilder bekend is of hij nog leeft. Ik ben nieuwsgierig naar de schilder.
  • Re: wie kent deze schilder.

    auke
    13 juni 2005 10:50
    Toon willemsen heeft een maandegeleden nog gexposeerd in chateaux gerlach; misschien dat zij jou verder kunnen helpen.
  • Re: wie kent deze schilder.

    21 augustus 2005 18:52
    hallo hier met sonja ik wil reageren op de naam toon willemsen ik weet dat toon willemsen landschappen en portretten heeft getekend en geschilderd hij tekend nu vooral abstract wij hebben nog steeds contact met hem als u denkt dat hij dat is dan horen wij graag van u groeten van sonja en martin
  • Re: wie kent deze schilder.

    03 september 2005 19:11
    Ja, ik kende een tekenaar/schilder Toon Willemsen.
    Ik heb zelfs enkele werkjes van hem aan de muur hangen.
    Wij ontmoetten Toon en zijn vrouw Nellie gedurende enkele vakanties in het Zuid-Franse dorpje Belgentier. Aldaar schilderde hij landschappen. Deze verkocht hij dan direct om zijn vakantieverblijf te kunnen betalen.
    Zijn adres moet ik nog ergens hebben.
    Groetjes
    G.J. te Lochem
  • Re: wie kent deze schilder.

    03 september 2005 19:16
    Het is (was) een onvervalste Limburger. Ik heb al meer dan twintig jaar geen contact meer met hen gehad
  • Re: wie kent deze schilder.

    tuddel
    14 januari 2006 13:38
    Laatst bekende adres van Toon Willemsen is Oude weg 93, 8376 HS Ossenzijl.
    In 1995 zijn wij bij hem geweest voor een aantal schilderijen. Hierop stond zijn adres aan de achterzijde vermeld.
    Succes ermee!
  • Re: wie kent deze schilder.

    27 maart 2006 18:07
    Ik heb twee dagen geleden deze kunstenaar nog gesproken.
    Indien U nog steeds contact met hem zoekt, zijn atelier is gevestigd :

    Atelier Residence Aarveld
    Marcus Aureliushof 2-126
    6417 TD Heerlen (Limburg)
  • Re: wie kent deze schilder.

    02 juli 2014 20:00
    Heb je forum op museum server bij toeval gelezen.Ik heb Toon Willemsen gisteren 1 juli 2014 nog gesproken bij hemzelf in Ossenzijl,Oude weg 93.
    Hij schilderd nog steeds landschappen en portretten.Is inmiddels 87 jaar en is in goede gezondheid.Hij heeft in Apeldoorn gewoond en heeft in Limburg een verkoopadres .Volgens zijn zeggen heeft hij de Haagse school doorlopen en is een echte kunstschilder.Zijn vouw maakt aquarellen en zoon en dochter schilderen ook.Tevens is het een begenadigd accordeonspeler.Tot gisteren kende ik deze man niet.
  • Re: wie kent deze schilder.

    30 juli 2014 17:35
    Ik had vandaag de dochter van Toon Willemsen op bezoek en die vertelde dat het schilderij waarschijnlijk van haar vader is. Hij had 'n atelier in Apeldoorn aan de Paralelweg, bij het station. Het bericht van Biesebos 2juli2014 klopt gedeeltelijk. Hij heeft géén verkoopadres in Limburg.
    vr.gr.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.