Informatie gezocht

handtekening 2

Gepost door busdriver 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • handtekening 2

    18 februari 2018 16:12
    Wie kent deze schilder?



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/02/2018 21:18 door busdriver.
  • Re: handtekening 2

    19 februari 2018 21:54
    Schilderspel is een raadselachtig pseudoniem, waar misschien alleen Delfgauw, misschien ook anderen als Terhell of iemand van de familie Knikker achter schuil gaan. De signatuur Schilderspul komt ook voor. De waarde van zulk werk is niet hoog. Dit is een voorbeeld:

    [www.kunstveiling.nl]
  • Re: handtekening 2

    19 februari 2018 22:33
    Dank u voor de info. Van de naam Delfgauw had ik ook gehoord, met als pseudoniem K. Schilderspel.
    Op mijn schilderij staat als voorletter een "L" of "C".
  • Re: handtekening 2

    19 februari 2018 22:59
    Misschien noemde hij zich Karel en Carel. De naam Schilderspel bestaat niet en heeft nooit bestaan, dus dat zal toch de zelfde maker moeten zijn. Twee schilders zullen dat pseudoniem niet allebei onafhankelijk van elkaar verzonnen hebben.
  • Re: handtekening 2

    20 februari 2018 09:48
    Klopt ten dele. In die periode werden er veel schilderijen zonder signatuur aan de handel geleverd. Die handelaren schreven er dan zelf een naam onder die goed in de markt lag. Het ging in die tijd om overleven, niet om het opbouwen van artistieke reputaties. De signatuur Schilderspul kom je op heel verschillende schilderijen tegen. Volgens mij ook op werk van Jan Kelderman.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/02/2018 09:50 door sytze.
  • Re: handtekening 2

    20 februari 2018 17:16
    Bedankt voor de reacties. Ik ben in ieder geval weer een stuk wijzer geworden.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.