Informatie gezocht

Wie kent deze italianiserende schilder? 17e eeuws?

Gepost door Vandalay 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Wie kent deze italianiserende schilder? 17e eeuws?

    14 maart 2018 15:54
    ls,

    Ik heb onlangs dit olieverfschilderij op paneel aangeschaft. De afmetingen zijn 43cm x 38cm. Het is met krammen vast in de lijst gezet.

    Van de herkomst is mij niets bekend. Ik kan geen signatuur ontdekken hoogstens een onleesbaar monogram links in de hoek.

    Het schilderij ziet er nog redelijk uit en het is een duidelijk italiaans landschap met herders , beesten en ruine. Ook de rode en beige kleuren vielen mij op.

    Wie kan mij een zetje in de goede richting geven over de schilder en ouderdom.

    Bedankt.
    Vandalay
  • Re: Wie kent deze italianiserende schilder? 17e eeuws?

    14 maart 2018 17:43
    Vaak is via de monitor en zonder foto van de achterkant moeilijk te zien of het een 17e eeuwer, een 18e eeuwer of een 19e eeuwse kopie is. Het doet natuurlijk in alles aan Berchem denken. Maar diens kwaliteit ontbreekt. En een mogelijk monogram is voor ons misschien niet onleesbaar, maar wel volkomen onzichtbaar op zo'n wazig fotootje.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.