Informatie gezocht

Info gezocht

Gepost door Markies74 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Info gezocht

    28 april 2018 17:05
    Ik heb een klein schilderijtje in bezit waarvan ik niet weet waar het vandaan komt.

    Het is ongeveer 9 bij 14 cm en in 1977 ingelijst volgens een sticker op de achterzijde.

    Het heeft hele mooie diepte en lijkt wel op stof geschilderd.

    Het doet mij een beetje Russisch aan.
    Ook ben ik benieuwd of dit soort schilderijtjes ook verzameld word en of het een waarde vertegenwoordigd.

    Gr Mark
  • Re: Info gezocht

    28 april 2018 18:27
    Hallo Mark,

    Dit is een Chinese aquarel op "pith" papier. In de volksmond rijstpapier. Ruim genomen werden deze schilderingen gemaakt rond 1900. Europeanen die in China waren geweest hebben deze zaken als souvenir meegenomen. Ik heb zelf een heel plakboek vol van deze schilderingen.

    Hoe gedetailleerder de voorstelling des te interessanter. Dieren, dames en krijgers zijn het meest gezocht als onderwerp. Deze schilderingen worden eigenlijk wel iedere week verkocht bij veilingsites zoals Catawiki.

    [veiling.catawiki.nl]

    Gr, tom

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.