Informatie gezocht

Wie kent deze schilder Corn.T.Fels

Gepost door jimj3405 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Wie kent deze schilder Corn.T.Fels

    04 mei 2018 13:17
    Wie kent deze schilder Corn.T.Fels?

    Althans lijkt erop dat het Corn(elis). T. Fels is, zie foto's

    Alvast bedankt, groeten,

    Jim
  • Re: Wie kent deze schilder Corn.T.Fels

    04 mei 2018 14:24
    Hij staat niet in de databases als RKD etc. Maar een handelaar in Argentinie heeft dit van hem:

    [www.ebay.com]

    Hij is waarschijnlijk de Cornelis Lambertus Fels uit deze stamboomsite: [www.genealogieonline.nl]

    Maar het lijkt wel verbazend veel op een schilderij op Marktplaats, gesigneerd A.J.Fels: [www.marktplaats.nl]
  • Re: Wie kent deze schilder Corn.L.Fels

    04 mei 2018 14:58
    uverb Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Hij staat niet in de databases als RKD etc. Maar e
    >
    > [www.ebay.com]
    >
    > Hij is waarschijnlijk de Cornelis Lambertus Fels u
    >
    > Maar het lijkt wel verbazend veel op een schilderi


    Bedankt "Uverb",

    Whoaw, bedankt en dus zo gevonden. Heb ik met verkeerde zoektermen gegoogled. En toevallig inderdaad die op marktplaats lijkt er heel erg op, ietsjes anders. Hij heeft er blijkbaar meerdere gemaakt.
    Verder niet bekend van de schilder he? Ik heb niets kunnen vinden.
    Maar vindt dit al heel wat en ga die adverteerders denk ik even berichtje sturen. Of zij wat meer weten, kunnen vertellen van deze schilder.

    Fijn weekend,

    Jim
  • Re: Wie kent deze schilder Corn.L.Fels

    04 mei 2018 17:08
    Deze website laat zien dat Christie's in 1991 als nummer 158 een schilderij door Corn.L.Fels veilde voor 1035 gulden. Dat is inclusief commissie.

    [www.christies.com]
  • Re: Wie kent deze schilder Corn.L.Fels

    04 mei 2018 18:24
    Bedankt! Zo weet ik er wat meer over incl waarde ongeveer
  • Re: Wie kent deze schilder Corn.T.Fels

    09 februari 2020 11:44
    Ik heb een schilderij van hem, echter gesigneerd met Corn Fels. Wil graag meer over deze schilder te weten komen. Zeker ruim 100 jaar in bezit van mijn familie. Wie kan mij hier
    meer over berichten. Bos gezicht. Wil eventueel een foto toevoegen van het schilderij.
  • Re: Wie kent deze schilder Corn.T.Fels

    09 februari 2020 12:00
    Wie kan mij meer informatie verschaffen omtrent deze schilder dan wel schilderij van Corn Fels. Bij de signatuur zie ik amper een T. Wel duidelijk Corn Fels te zien.
    Denk dat dit schilderij ruim 100 jaar in mijn familie is. Ben benieuwd.
  • Re: Wie kent deze schilder Corn.T.Fels

    10 november 2021 16:05
    Bij mijn zoektocht naar A.J. Fels kwam ik deze meneer tegen. Het is de kunstschilder Cornelis Lambertus Fels, geb. Amsterdam 20-10-1880, ovl. Haarlem 7-12-1943. In het begin van zijn carrière was hij plateelschilder, later kunstschilder, vooral van stadsgezichten en landschappen.
    Hij was de vader van:
    Albertus Johannes Fels, geb. Roosendaal en Nispen 8-10-1908, die al op zijn 18e kunstschilder was. Deze schilderde (vooral Amsterdamse) stadsgezichten, boerderijen, landschappen en kerkinterieurs. Bij zijn huwelijk in 1936 woonde hij, net als zijn vader, in Haarlem.

    GROOT PROBLEEM IS DAT AL ZIJN SCHILDERIJEN, GESIGNEERD A.J. FELS, WORDEN TOEGESCHREVEN AAN AREND JAN FELS (1877-1944), DIE ZIJN HELE LEVEN KLEERMAKER TE ZWOLLE WAS!!! IEMAND HEEFT DAT OOIT BEDACHT, EN DAARNA IS DAT ALTIJD KLAKKELOOS OVERGENOMEN!!!

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.