Informatie gezocht

Apol ja of nee

Gepost door Willem35 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Apol ja of nee

    09 mei 2018 10:12
    Heb een paneeltje van 32x23 cm van voor 1930. Zie foto's. Signatuur r.o. Louis Apol. Zonder het karakteristieke streepje onder de voornaam. Is dit wel/niet van Apol zelf? Wie het weet mag het zeggen...Als je weet dat het een namaak is zou ik graag een afbeelding van de echte zien. Kan het maar niet vinden. Alle info welkom!
  • Re: Apol ja of nee

    09 mei 2018 12:21
    Kijk eens met een loupe of er voor de signatuur een klein lettertje n. heeft gestaan, wat 'naar' betekent. Er zitten daar wat vlekkies die er op duiden. Apols zijn in het wild bijna nooit echt. De makers hebben er dan indertijd braaf dat ennetje voor gezet, maar 50 jaar later halen scharrelaars dat ennetje vaak weer weg.
  • Re: Apol ja of nee

    09 mei 2018 13:24
    Dank voor de tip. Heb ik gedaan maar zie geen aanwijzing voor de beruchte "n" ...
  • Re: Apol ja of nee

    09 mei 2018 15:21
    Dit is zeker geen origineel. Hierbij een foto van een originele signatuur.
  • Re: Apol ja of nee

    09 mei 2018 16:58
    Het ding is op een mooi (duur) eiken paneeltje gedaan zoals Apol dat ook deed en wel heel wat beter dan de meeste nep-Apols die ik gezien heb. De signatuur, in de natte verf gezet en dus niet later toegevoegd, is inderdaad atypisch maar 100% consistent was hij daarin niet. Het lijstje is een minpunt: zijn werk werd tijdens zijn leven al in veel kostbaarder lijsten verkocht.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.