Informatie gezocht

Meeuw van Rotterdam

Gepost door Kees Robbemond 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Re: Meeuw van Rotterdam

    09 maart 2006 11:42
    Volgens mij tekende deze Meeuw van Rotterdam lang
    in de Dagblad "De DORDTENAAR" ongeveer 40 jaar geleden denk ik.
    Ik heb 1 tekening van hem hier in mijn computer en dat is van een stukje dijk in Dordrecht waar ik zelf woon.
    Maar zelf wil ik er ook wel meer over te weten komen.
  • Re: Meeuw van Rotterdam

    24 maart 2006 11:23
    Heer Robbemond,
    Ik kwam bij het zoeken naar Meeuw van Rotterdam uw naam tegen. U vraagt om informatie over bovengenoemd persoon. Die heb ik jammer genoeg niet voor u. Waarom dan wel reageren? Omdat ik al een aantal jaren een tekening van hem bezit met een voorstelling van de Oude Haven van Vlaardingen.
    Oit haalde mijn vrouw die weg bij de vuilnis en sindsdien hangt de tekening bij ons in huis. Verder weet ik dus niets van de tekenaar zelf. Jammer dat ik u in deze moet teleurstellen.

    Met vriendelijke groet
    J van der Knijff.
  • Re: Meeuw van Rotterdam

    05 april 2006 12:31
    Beste meneer Robbemond

    Op zolder vond ik onlangs een koker met diverse (pen)tekeningen van Vlaardingen gemaakt door Meeuw van Rotterdam.
    Aangezien de tekeningen uit de nalatenschap van mijn man komen, kan ik ook niet meer navragen waar ze vandaan komen. Nieuwsgierig naar de maker ben ik op internet gaan kijken en vond deze site.
    De naam van de kunstenaar zegt me niets en de tekeningen weg gooien is ook al zowat.
    succes met uw zoektocht en mocht u iets meer over hem te weten komen wil ik dat graag lezen.

    met vriendelijke groeten Joke Schippers
  • Re: Meeuw van Rotterdam

    24 april 2006 20:44
    goedeavond mr.robbemond.
    ik was ook op zoek naar info over de meeuw van rotterdam.
    maar kan ook niets vinden.
    ik heb namelijk een pentekening van het (oude)feyenoord-stadion.
    ik wilde vragen of u wanneer u wel info heeft dit aan mij door te sturen.
    bij voorbaat dank.

    vr. gr.

    M.Mouthaan
  • Re: Meeuw van Rotterdam

    30 april 2006 13:18
    Goeiemiddag Kees,

    Ik kan je wel iets vertellen over hem. Niet dat ik hem persoonlijke ken, ik ben een goeie kennis van zijn broer. Meeuw tekent niet meer, hij is diep in de 70. Wel heeft hij nog tekeningen thuis. Hij woont in de buurt van Zaltbommel en reist veel.
    Meeuw komt van origine uit de Hoekse Waard; Puttershoek om precies te zijn.

    Mocht je meer willen weten, geef het me te kennen en wellicht kan ik het voor je uitvogelen.

    Groetem, Bram Verloop, Rotterdam.
  • Re: Meeuw van Rotterdam

    30 april 2006 13:22
    Ik heb een tekening van de Koninginnekerk te Rotterdam ( kralingen ).
    Deze kerk is nu gesloopt.
    Kan U mij iets vertellen over de waarde van deze tekening.
    Ik heb deze tekening lang geldeden op de Coolsingel gekocht.
  • Re: Meeuw van Rotterdam

    04 januari 2007 20:11
    Geachte heer, met plezier heb ik gelezen dat u bekend bent met de broer van de Meeuw van Rotterdam.
    Ook ik bezit een tekening van de Koninginnekerk. Graag zou ik meer informatie willen hebben betreffende de tekening; zoals bv de periode van de tekening.
    Het leuke is nl dat ik ook nog een oude postkaart van de kerk heb maar met essentiele verschillen, zoals verlichting en beplanting.
    Graag zou ik een reactie hieromtrent van u ontvangen. Ria
  • Re: Meeuw van Rotterdam

    27 februari 2010 16:43
    goede middag,
    ik ben in het bezit van een olieverf schilderij van meeuw van rotterdam, een jonge Feike Asma(organist) achter de klavieren van een kerkorgel.
    prachtig sfeer beeld, wie kan mij meer vertellen over de schider
  • Re: Meeuw van Rotterdam

    25 maart 2012 01:02
    Hallo Jan Ewoud.
    Ik ben een broer van Meeuw en woon in New Zealand.
    Ik kan me het schilderij nog voorstellen Feike Asma was zijn favoriete organist,hij[ m,n broer] speelde ook orgel.Ik ben wel laat met de reactie omdat ik nooit naar deze website gekeken heb.
    Ik zelf woon al 30 jaar in N.Z
    M,n broer schreef in de jaren 50 ook toneel stukken en schreef en tekende strip verhalen ik heb zelf ook nog een kinderboek van hem dat is iutgegeven.
    Als iemand nog meer wil weten mail naar vanrotterdam@xtra.co.nz
    Vriendelijke groet Anton van Rotterdam
  • Re: Meeuw van Rotterdam

    05 april 2012 09:39
    Van de Meeuw van Rotterdam ben ik in het bezit van een tekening van de haven van Rotterdam getekend vanaf het punt waar thans het KPN-gebouw staat.
    Ook ben ik in het bezit van een boekje, genaamd "De fiets van de behanger en andere Dordtse herinneringen" geschreven door Bert Lawende. Dit boekje is verfraaid met allerlei tekeningen van Dordrecht, getekend door de Meeuw van Rotterdam plus een aquarel van Dordrechts Groothoofd, zijnde de enig overgebleven stadspoort van Dordrecht. Dit boekje is in 1996 uitgegeven. In dit boekje staat op een omslag ook vermeld dat de Meeuw van Rotterdam inderdaad in 1929 is geboren in Puttershoek. In 1996 woonde de tekenaar in het Gelderse Rossum. De eerste opleiding ontving hij van de Dordtse kunstschilder Cor NolteeDaarna bezocht hij de Academie voor Schone Kunsten en het Nationaal Hoger Instituut voor Schone Kunsten in Antwerpen.
  • Re: Meeuw van Rotterdam

    08 augustus 2012 19:11
    Ik heb een pentekening van het Kurhaus in Scheveningen van Meeuw van Rotterdam ,uit 1971. Ik kwam deze site toevallig tegen toen ik aan het zoeken was wie deze tekenaar is ,of was? Het schilderij is 50 bij 30 cm.
    Gr. Nifri
  • Re: Meeuw van Rotterdam

    08 augustus 2012 19:41
    Ik zou ook graag willen weten wat zijn tekeningen waard kunnen zijn .Iemand een suggestie?
  • Re: Meeuw van Rotterdam

    09 augustus 2012 03:09
    Hello Nifri.
    Zou niet weten wat het waard is.
    Ik heb zelf ook wat weren van mijn broer,maar weet ook de waarde niet en is voor mij ook niet zo van belang.
    Anton van Rottetrdam
  • Re: Meeuw van Rotterdam

    09 augustus 2012 10:44
    Ik vond het alleen leuk om te weten. heeft hij lang striptekeningen gemaakt voor de krant, of ben je daar niet van op de hoogte ,en zijn daar ook nog voorbeelden van of je weet?
  • Re: Meeuw van Rotterdam

    09 augustus 2012 12:21
    Wat ik mij kan herinneren is dat hij veel van deze strip verhalen gemaakt heeft, ook voor een krant in Belgie.
    Volgens mij moet dat in begin 60 geweest zijn.
    Ik heb ook het kinderboek "Het verlaten kasteel".
    Sommige verhalen zijn waar gebeurt.
    H.G uit een erg nat Nieuw-Zealand.
  • Re: Meeuw van Rotterdam

    29 september 2012 13:50
    /



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/04/2013 20:26 door A.L.Franken.
  • Re: Meeuw van Rotterdam

    31 augustus 2014 21:00
    Voor iedereen die geintersseerd is in Meeuw van Rotterdam.
    Komend weekdend 6 en 7 september heeft hij een expositie in het Hurns Kerkje. Dit is een expositieruimte gelegen in Hurwenen, vlak bij Zaltbommel.
    Hij exposeerd hier samen met zijn partner Bert van Lawende. Voor meer informatie kunt u terecht op: [www.hurnskerkje.nl]
    onder het kopje agenda.

    U bent allen van harte welkom in Hurwenen.

    Hanneke Roos

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.