Informatie gezocht

Schilderij Jan Visser

Gepost door N.Bos 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Re: Schilderij Jan Visser

    27 januari 2006 01:02
    ken een rotterdamse(?) schilder, maar weet niet of het dezelfde is. jaren vijftig? strandgezicht staat me bij.
  • Re: Schilderij Jan Visser

    17 januari 2008 13:12
    Hallo, ik heb bij toeval dit oude berichtje gevonden en weet dus niet of er nog belangstelling voor is.
    Ik ben de achterkleindochter van de schilder Jan Visser (de opa van mijn moeder). Ik heb toevallig een maand geleden nog een zelfportret van hem gekocht. Waarom zoekt u hiernaar?
    Vriendelijke groet,
    Natacha Jacque
  • Re: Schilderij Jan Visser

    18 januari 2008 13:06
    Uit Rotterdam , Alkmaar of Groningen ?
    Ik ken er nl. 3 .
  • Re: Schilderij Jan Visser

    22 september 2008 20:59
    Ik heb een schilderij van J.Visser. Een heidelandschap genaamd Strabrechtse Heide. Enig idee of de hier vermelde J.Visser de schilder is?
  • Re: Schilderij Jan Visser

    02 november 2008 10:06
    Dit Schilderij heb ik thuis hangen:





    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/11/2008 10:55 door Cneeltje.
  • Re: Schilderij Jan Visser

    24 november 2008 20:04
    Hallo allemaal,

    Ook ik ben in het bezit van een schilderij van J. Visser (zie fotos). Het is (waarschijnlijk) een afbeelding van de Amsterdamse bloemenmarkt en geschilderd in 1914.

    Ik vermoed dat het om de Jan Visser uit Haarlem gaat, maar ik weet het niet zeker.
    Heeft iemand een idee welke Jan Visser dit betreft en wat eventueel de waarde van het schilderij is?

    Alvast bedankt voor jullie hulp
  • Re: Schilderij Jan Visser

    26 november 2008 23:50
    Zou het misschien mogelijk zijn een klikbare foto van dit laatste schilderij (bloemenmarkt) te krijgen? Mijn overgrootvader (Jan Visser uit Groningen) tekende vrijwel altijd met J. Visser in drukletters en met Jr. erachter. Ik kan de handtekening niet goed zien.
    Datzelfde geldt ook voor het veldboeket. Wat staat er precies linksonder?
    Ik ben ook best wel benieuwd waar de schilderijen vandaan komen.

    Wat betreft het heidelandschap, denk ik niet dat het van mijn overgrootvader is, gezien de manier waarop ze gesigneerd zijn met die grote letter V.

    Ik zou het leuk vinden iets van iemand te horen!
  • Re: Schilderij Jan Visser

    28 november 2008 13:45
    Hallo Natascha,

    Ik heb een foto gemaakt van de handtekening die op het schilderij zit (zie beneden). Komt dit je bekend voor? Is het misschien van je overgrootvader?

  • Re: Schilderij Jan Visser

    09 december 2008 18:04
    Hallo Natacha,
    Ik kocht onlangs een bibliofiel boek van Felix Timmermans met een opdracht uit 1919 ter ere van het koperen (15jaar) huwelijksjubileum van ene Mr en Mevr Visser. Na wat speurwerk in oa het dagboek van Timmermans zou ik bij je overgrootvader uitkomen. Matcht het jaartal 1919 en dat 15 jarige jubileum met de trouwdatum van je overgrootvader en -moeder.

    vr gr
  • Re: Schilderij Jan Visser

    09 december 2008 18:15
    Hallo Francisco,

    Ik denk niet dat dit van mijn overgrootvader is. Ik ken zelf geen enkel schilderij waarop hij op deze manier getekend heeft. Ik kom met de kerstdagen naar NL en dan zal ik het eens laten zien aan mijn moeder, want die heeft ook het e.e.a. van hem thuis hangen.
    Bedankt voor de reactie!
  • Re: Schilderij Jan Visser

    30 december 2008 22:34
    Hallo janschr19,
    Ik heb het e.e.a. nagekeken, maar dit kan niet over mijn overgrootvader gaan. Het huwelijk zou dan in 1904 geweest moeten zijn, maar hun kinderen zijn geboren in 1885, 1886 en 1893. Zijn oudste zoon zou het eventueel kunnen zijn. Als hij in 1885 geboren is, zou hij 19 geweest zijn toen hij trouwde, dat is wel jong, maar niet onmogelijk. Hij was vioolbouwer, is daar misschien een link met Felix Timmermans?
    Natacha
  • Re: Schilderij Jan Visser

    25 december 2009 22:07
    Beste Natacha,

    Mijn vader heeft vroeger les gehad van Jan Visser in Haarlem en heeft daar veel goede herinneringen aan. Zou je me de foto van het zelfportret kunnen sturen zodat er een printje voor hem van kan maken?

    Gr. Bob
  • Re: Schilderij Jan Visser

    04 januari 2010 08:10
    Hallo Bob,

    Zou je me een mailtje willen sturen (pjacque@pt.lu) met je email adres, want dat is verborgen.

    Vr.gr.
    Natacha
  • Re: Schilderij Jan Visser

    15 februari 2010 23:36
    Hallo Francisco,

    bij toeval kwam ik op dit forum terecht, en ik herken wel de handtekening. De Jan Visser die dit geschilderd heeft, is mijn opa. Het gaat inderdaad om Jan Visser uit Haarlem.
    Ik heb geen idee wat het waard is.

    Gr, Eline Visser
  • Re: Schilderij Jan Visser

    jac
    16 februari 2010 17:50
    hoi natacha is dit de juiste jan visser gr jac
  • Re: Schilderij Jan Visser

    03 mei 2010 11:32
    Hallo Eline,

    Ik hoop dat je dit leest, want ik kan je email adres niet zien. Zou je even contact met mij via pjacque@pt.lu willen opnemen. Er heeft mij een meneer gemaild omdat hij een schilderij van Jan Visser heeft hangen. Het is getekend met Jan Visser Haarlem en er staat Eline op. Ik moest meteen denken aan de discussie hier op het forum. Misschien is het wel jouw grootvader? Die meneer zou het leuk vinden als je contact met hem zou willen opnemen. Als je mij even mailt, dan stuur ik je zijn email adres.

    Vr. gr.
    Natacha
  • Re: Schilderij Jan Visser

    21 mei 2010 07:19
    Hallo,
    allemaal bij toeval kwam ik op deze site
    en zag de discussie over de verschillende Jan Vissers
    ik heb diverse schilderijen,van de Jan Visser uit
    Groningen 1856,en gestorven in Aerdenhout 1938,
    zal er later een foto bijzetten,zou ook graag meer
    werk willen zien,ik vind het erg mooi.


    Met groet roel

    Maar groot verschil in de Jan Vissers
  • Re: Schilderij Jan Visser

    21 mei 2010 08:00
    Dat zou van mijn overgrootvader kunnen zijn. Groningen 1856 klopt en hij is inderdaad gestorven in 1938 maar in Zandvoort als ik het wel heb.
    Ben erg benieuwd!!!
  • Re: Schilderij Jan Visser

    22 november 2010 21:30
    Hallo,Zo te lezen zijn er meerdere J. Vissers.
    Ik heb ook een J. Visser.Is er iemand die deze stijl herkent en mij bij de juiste Visser kan brengen.bij voorbaat dank

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.