Informatie gezocht

S. Kramer

Gepost door p de harde 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • S. Kramer

    02 maart 2006 00:09
    Ik zoek informatie over de schilder S.Kramer.
    Ik heb namelijk een olieverf schilderij voorstellend gezicht op de Ronde Lutherse kerk te Amsterdam en wil graag meer over deze schilder weten.
  • Re: S. Kramer

    02 december 2007 13:19
    Ik heb een olieverfschilderij gesigneerd door J. van Lingen (boerderij of seizoensarbeiderswoning)dat gedateerd moet worden rond 1925-1930.
    Gelet op de datering van dit schilderij kan het niet gaan om schilder Simon Kramer die kennelijk onder het pseudoniem J. van Lingen werkt of heeft gewerkt. Zijn er andere schilders bekend onder de naam J. van Lingen (Jan, Johannes, Joop ?) die al voor de 2e wereldoorlog als kunstschilder actief zijn geweest ?
    Mocht u informatie hebben dan verneem ik dat graag.

    Erik
  • Re: S. Kramer

    14 november 2008 19:14
    De in 1940 in Amsterdam geboren Simon Kramer schijnt ook de pseudoniemen De Zwart en C Nijland te gebruiken.
    Simon Kramer heeft met regelmaat werken die niet van hem zijn aan hem toegeschreven, dit is door verschillende mensen uit zijn eigen mond vernomen.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.