Informatie gezocht

L.Apol

Gepost door Frans de Leeuw 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Re: L.Apol

    20 december 1999 19:17
    : Ik zoek informatie over L.Apol, hollandse schilder, Haagse school?
    -----
    -----
    Louis Apol 1850-1936 Den Haag
    Winter-winter-winter altijd maar weer winterlandschapjes, goede schilder, elk jaar een beetje duurder, nu al voor kleine werkjes meer dan fl. 10.000.- Lid van Arti et Amicitiae te Amsterdam. Diverse medailles, leerling van Hoppenbrouwers en Stortenbeker. En....er zijn meer valse Louis Apols gemaakt dan van bijna welke andere schilder ook.
    Gerrit Heemskerk Kunsthandel
    Keizersgracht 531
    Amsterdam (bij Spiegelstraat)
  • Re: L.Apol

    24 september 2000 12:40
    Hallo,
    Ik ben sinds kort ook op zoek naar informatie over Apol... heb al tijden een klein paneeltje met , ja inderdaad een winterlandschapje. Maar omdat er zoveel vervalsingen blijken te zijn, denk ik dat ie van mij dat ook is. Hij is nl. op een stukje triplex-achtig plankje geschilderd...Weet iemand mij te vertellen of dat in die tijd al bestond?
    Toch heeft het wel erg veel van Apol...
    ik ben er ook nog niet echt mee naar een expert geweest, toch wel interessant misschien?
    vriendelijke groeten,
    en alle info is welkom
    b.v.d.
  • Re: L.Apol

    24 september 2000 12:45
    Hallo,
    Ik ben sinds kort ook op zoek naar informatie over Apol... heb al tijden een klein paneeltje met , ja inderdaad een winterlandschapje. Maar omdat er zoveel vervalsingen blijken te zijn, denk ik dat ie van mij dat ook is. Hij is nl. op een stukje triplex-achtig plankje geschilderd...Weet iemand mij te vertellen of dat in die tijd al bestond?
    Toch heeft het wel erg veel van Apol...
    ik ben er ook nog niet echt mee naar een expert geweest, toch wel interessant misschien?
    vriendelijke groeten,
    en alle info is welkom
    b.v.d.
  • antwoord

    24 september 2000 17:24
    : Hallo,
    : Ik ben sinds kort ook op zoek naar informatie over Apol... heb al tijden een klein paneeltje met , ja inderdaad een winterlandschapje. Maar omdat er zoveel vervalsingen blijken te zijn, denk ik dat ie van mij dat ook is. Hij is nl. op een stukje triplex-achtig plankje geschilderd...Weet iemand mij te vertellen of dat in die tijd al bestond?
    : Toch heeft het wel erg veel van Apol...
    : ik ben er ook nog niet echt mee naar een expert geweest, toch wel interessant misschien?
    : vriendelijke groeten,
    : en alle info is welkom
    : b.v.d.
    ----
    ----
    Als het paneel de maat 14 x 18 heeft of 20x25, met afgeschuine zijkanten rondom van ongeveer 6 mm. en de lijst een goudkleurige ornamentenlijst is, dan heeft u zeker een copy. Stuur mij maar een dig. foto.
    Gerrit Heemskerk Kunsthandel
    Keizersgracht 531
    Amsterdam
  • Piet Apol

    03 februari 2001 21:05
    Ik heb de eerdere (re)akties mbt Louis Apol gelezen, maar ben op zoek naar iets (wat dan ook..) over Piet Apol: jong overleden, blijkbaar ook schilder(end) en de
    enige echte verloofde van mijn tante van 88...vandaar dus...
    bv hartelijk dank
  • Signering Apol

    04 april 2001 19:56
    Hallo,
    Al een tijdje ben ik zeer nieuwsgierig naar de wijze waarop Apol zijn werken signeerde. Kan iemand mij misschien vertellen of laten zien welke handtekening hij gebruikte? Alleen de achternaam of combinatie voor- en achternaam, misschien in initialen?
  • schilderijen

    04 juli 2001 18:21
    Ik ben in het bezit van twee Louis Apol schilderijen ik wilde graag de waarde hiervan weten mischien kan je me helpen.Afmetingen 50x70 en 40x50 op doek.
  • appol Louis

    13 februari 2014 10:58
    Ik ben in het bezit van een klein schilderij van louis appol 11 x 17 cm.
    kunt u mij vertellen wat ongeveer de waarde is.
  • Re: L.Apol

    13 februari 2014 17:57
    Misschien optieom eens langs een veilinghuis te gaan....
    Deze kunnen vaak een prijs noemen of aangeven of dit orgineel Louis Apol betreft.
    Ik persoonlijk heb mijn twijfel betreffende de signatuur...

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.