Informatie gezocht

Chicharro

Gepost door L. de Nobel 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Chicharro

    01 juni 2000 21:45
    Al jaren zoek ik naar een afbeelding van een schilderij, titel hoogstwaarschijnlijk "Dolor" of "El Dolor" van de Spaanse schilder Chicharro. Gezien in het Cason de Buen Retiro, achter het Prado. M'n correspondentie met het Prado leverde op dat het schilderij intussen niet meer in het Cason is, maar via het Thyssenmuseum waarschijnlijk beland in privé-bezit. Wie kan mij helpen aan een afbeelding van dit schilderij? Tafereel: verslagen mensen rond een tafel.
    Benieuwd!! En alvast veel dank aan degene die mij kan helpen.
  • Re: Chicharro

    10 juni 2000 22:10
    het schilderij "dolor" van eduardo chicharro, dat dateert uit 1912, bevindt zich in het depot van het "centro nacional de artes reina sofia" het nationale museum voor moderne kunst in madrid. het is nooit ge‘xposeerd sinds hetenkele jaren geleden daarheen werd overgebracht uit het "museo de arte contemporaneo" in madrid. het doek, dat door zijn grote afmetingen(bijna 3 x 3m) en gedurfde uitbeelding van tegenlicht door kunsthistorici zeer gewaardeerd werd,staat in het museum geregistreerd onder >AAS01365registro de obras de arte<, sra. carmen sanchez, fax .915308321, telefoon 915394008 (in beide gevallen eerst het kengetal voor spanje, uiuteraard. ik hoop dat u hier iets aan hebt. salut, kvb

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.