Informatie gezocht

Info over Thomas Rajlich

Gepost door Reinier 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Info over Thomas Rajlich

    03 april 1999 22:37
    Ik ben op zoek naar informatie van de kunstenaar/schilder Thomas Rajlich.
    Kan iemand mij meer over hem vertellen , c.q. weet iemand waar ik meer info kan achterhalen?
    Bij voorbaat dank voor de moeite!!
  • Re: Info over Thomas Rajlich

    09 juli 1999 15:05
    : Ik ben op zoek naar informatie van de kunstenaar/schilder Thomas Rajlich.
    : Kan iemand mij meer over hem vertellen , c.q. weet iemand waar ik meer info kan achterhalen?
    : Bij voorbaat dank voor de moeite!!
    tomas rajlich is een haags kunstenaar, op dit moment wonend en werkend in parijs, en geboren in tsjechie in 1940. hij is bekend geworden met zijn 'fundamentele' schilderijen die de verf en het schilderen tot onderwerp hebben. hij begon met het tekenen van rasters die in de loop der tijden steeds meer overschilderd werden. hij werkt de laatste jaren vooral in de kleuren wit, roze en blauw maar heeft ook in goud en in zwart gewerkt.
    zijn werk wordt regelmatig in haagse galeries getoond (o.a. nouvelles images, ramakers e.d.).
    een aantal jaren geleden kreeg hij de ouborgprijs (van stroom hcbk) voor zijn werk.
    met groet,
    gerrit jan

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.