Te koop gevraagd / aangeboden

Hendrik Verburg

Gepost door herms56 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Hendrik Verburg

    06 februari 2008 01:22
    Ik probeer informatie te verzamelen over het werk van Hendrik Verburg.

    Foto's, veilingpprijzen, etc.

    Aan de ene kant om werken zelf te kopen, aan de andere kant om mijn website compleet te maken:

    [www.museum-nunspeet.nl]

    Wie kan mij aan Hendrik Verburg helpen?

    Herman

  • Re: Hendrik Verburg

    07 februari 2008 16:15
    Alex,

    Ik weet niet of we het over dezelfde schilder hebben....

    Ik zoek de Verburg die in Nuspeet gewoond heeft....
    Die heeft inderdaad wel in Belgie gewoond....

    Ik denk dus dat jouw "Veiling-lijst" wel kan kloppen.

    Bedankt voor de hulp!

    Herman
  • Re: Hendrik Verburg

    02 juli 2009 22:30
    hi ik heb een schilderij van hendrik verburg , je mag het van mij kopen,zal morgen betere foto's maken gr yvonne weisz
  • Re: Hendrik Verburg

    02 juli 2009 22:33
    hi herman ik heb je een schilderij gestuurd van hendrik verburg heb je het ontvangen ??
    gr. yvonne
  • Re: Hendrik Verburg

    18 juli 2010 22:52

    Mijn familie is in het bezit van twee schilderijen van Verburg; beide voorstellend een boerderij.
    Op korte termijn kan ik u helaas nog geen afbeelding laten zien.

    Waar bent u in geïnteresseerd?

    Hoogachtend,
    P. van Helden
    De Maas 35
    7908 HT Hoogeveen
  • Re: Hendrik Verburg

    26 november 2014 20:39
    Dag Herman

    Interressant dat ik na enig speurwerk op deze site ben terecht gekomen.
    Ik heb met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een schilderij van Hendrik Verburg onlangs van mijn moeder geërfd, wat jarenlang bij ons thuis in de huiskamer heeft gehangen.(zie 3x foto inmiddels gerestaureerd en bij mij thuis opgehangen)
    Het is inmiddels gerestaureerd en opnieuw ingelijst en ik ben er blij mee. Ik doe het dus niet weg, maar na een grondige zoektocht naar de signatuur-die op het donker uitgevoerde schilderij moeilijk is te achterhalen- meen ik toch met 99% zekerheid te kunnen zegen dat er Hendrik Verburg onder staat.
    Wat opvalt -ook bij andere schilderijen die ik op Internet heb ontdekt- is dat hij zijn eerste voorletter van zijn voornaam de "H" bijna schrijft als een "A'" en daardoor was het even moeilijk zoeken.
    Ik vind het leuk dat er e.e.a. op Internet/Wikepedia/Nunspeetvillage.nl e.d. over hem is te vinden.
    Het karakter van ons schilderij past wel bij hem, voor zover ik dat op het eerste oog denk te kunnen inschatten...
    Ik vond het leuk u dit te melden en ik ben blij dat ik e.e.a. heb kunnen achterhalen.
    Met vriendelijke groet
    f.versteeg
    Heeze
  • Re: Hendrik Verburg

    20 mei 2015 22:23
    Heel interessant om zoveel over mijn oom Hendrik Verburg te lezen.Ik vraag mij af of er schilderijen in het museum van Nunspeet hangen? Hij was 1 van de 5
    Veluwe schilders
  • Re: Hendrik Verburg

    26 juni 2015 22:53
    Beste Herman
    Naar aanleiding van het erven van drie schiderijen van Hendrik Verburg (Twee olieverf en één aquarel) van mijn ouders,ben ik een beetje gaan neuzen op internet betreffende de maker van dit alles.
    Met als gevolg dat ik op deze site terecht kwam, met de vraag om info over werk van Hendrik Verburg.
    Nou bij deze dan!
    Ik weet dat mijn pa ze alle drie van Verburg zelf heeft gekocht en ik kan me er nog vaag wat van herinneren.Naar ik meen zo in de jaren 60.
    Wij willen ze nu zelf weer aan de muur hangen, dus niet voor de verkoop,
    Ik heb geen idee of deze werken ook van hem bekend zijn ? ik kan er inieder geval weinig over vinden!
    Vandaar eigenlijk deze reactie.
    Het motief van het ene doek “Korenveld” ken ik nog zeer goed uit mijn kinderjaren
    nl het zicht op de haakse bocht aan het eind van de oosteinderweg ,toen nog gindweg.
    Het motief “zandverstuiving” is de eerste Hulshorster zandverstuiving met onze speelomgeving van toen.
    Het aquarel is het bos naast de verstuiving.
    Bijgaand stuur ik enkele foto’s mee waarvan helaas de Aquarel foto niet helemaal gaaf overkomt vanwege glasspiegeling!

    Met vriendelijke groet
    Ben van den Brink.

    Ps : Mail me svp bij evt vragen!

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.