Te koop gevraagd / aangeboden

Gezocht: ets van Frans Everbag van Prinsengracht of Reguliersgracht

Gepost door Bluepete 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Gezocht: ets van Frans Everbag van Prinsengracht of Reguliersgracht

    13 januari 2010 11:58
    Hallo,
    Ik ben zoek naar 2 kleurenetsen van Frans Everbag. Het betreft hier de (kleuren)ets van de hoek Prinsengracht-Reguliersgracht en die van de Reguliersgracht.
    Mocht je een van deze etsen in bezit hebben en mocht je daarvan afscheid willen nemen, neem dan ajb contact met me op.
    Ik heb ruim 10 jaar in dat stukje A'dam gewoond en ik zou graag in de vorm van 1 of beide etsen een herinnering aan die tijd willen ophangen
    M vr gr
    Peter



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/01/2010 12:03 door Bluepete.
  • Re: Gezocht: ets van Frans Everbag van Prinsengracht of Reguliersgracht

    01 januari 2012 19:07
    Geachte Peter,

    Volgens mij heb ik een aquatint van Frans Everbag, een nachtgezicht, van de Prinsengracht. Gesigneerd, épreuve d'artist.
    Er is een hoek van de overzijde op te zien met een brug, ik weet niet welke gracht dat is. Een brandende straatlantaarn achter een boom werpt de boomschaduw recht naar de kijker toe. Aan de kade een afgemeerd vrachtschip met een prachtig getekende achtersteven.

    Groetend Chris Roodbeen, telefoon 0183-301572.
  • Re: Gezocht: ets van Frans Everbag van Prinsengracht of Reguliersgracht

    06 februari 2012 13:06
    Hoi Chris

    Nog in het bezit van deze kleurets?

    René
  • Re: Gezocht: ets van Frans Everbag van Prinsengracht of Reguliersgracht

    30 juli 2014 02:09
    Hallo, Ik ben reuze benieuwd naar de bewuste aquatint van Everbag die u beschreef. Ik ben nl in bezit van het origineel van zo een omschreven
    ets. De tekening was toentertijd gemaakt in opdracht van mijn grootvader, die daar woonde (Prinsengracht 1037) Ik ben daarzelf ook geboren.
    Mijn grootvader had een stereo foto (glazen plaatjes) daarvan (is prachtig!!!) en daarvan heeft Everbag de tekening gemaakt.
    Heeft u een foto ervan? Zou het graag zien of het dit zelfde betreft. Ik wil best wel foto uitwisselen. margaretjoosten@gmail.com

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.