Te koop gevraagd / aangeboden

(Noordelijk) Realisme

Gepost door Boris 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • (Noordelijk) Realisme

    11 oktober 2015 18:17
    Ik ben van plan om een bescheiden collectie op te bouwen van werken van Nederlandse kunstenaars van de kunststromingen Realisme en van het Noordelijk Realisme (meestal afgestudeerden van de Academie Minerva). Om een aantal favorieten te noemen: Co Westerik, Barend Blankert, Herman Berserik, Douwe Elias, Pieter Pander, Jan Worst en uiteraard nog vele anderen.
    Het gaat niet alleen om schilderijen, ook aquarellen, litho's en ander grafiek is welkom.
    Wie kan mij in deze zoektocht verder helpen?



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/10/2015 18:25 door Boris.
  • Re: (Noordelijk) Realisme

    11 oktober 2015 19:29
    Co Westerik, Barend Blankert en Herman Berserik afgestudeerden van MInerva??? Dat mocht Minerva willen...
  • Re: (Noordelijk) Realisme

    11 oktober 2015 23:05
    Ik noemde een aantal favorieten , waar ik belangstelling voor heb. Ik heb daarbij zeker niet gezegd, dat zij allen op Minerva hun opleiding hadden. Kennelijk was mijn oproep niet geheel duidelijk. Dus nogmaals, ik zoek realisten (o.a. Willink, Westerik, Berserink, Koch, Ket) en Noordelijk Realisten.
  • Re: (Noordelijk) Realisme

    12 oktober 2015 11:02
    Maar wat voor soort hulp? Advies? Bemiddeling? Die kunstenaars zijn onze duurste realisten, dat vergt dan wat nadere specificatie: bescheiden qua omvang? Qua budget? Een makelaar zal aanraden naar consistentie te streven: alleen werk van of rond één kunstenaar, alleen etsen van een bepaalde periode, alleen olieverven etc. Een duidelijk criterium of zwaartepunt vergroot de waarde en het belang van een collectie. Een bekende verzamelaar van oude meesters wil per se alleen panelen. Geen doeken. Kunsthistorisch onzinnig, want kwaliteit hangt niet van de drager af. Toch geeft het de collectie profiel. En daarmee ook marktwaarde.

    Met een budget van twintig mille kun je al een grafiekcollectie aanleggen die veel verschillend kijkplezier oplevert. Je kunt er ook één olieverfdoekje van Dick Ket voor kopen dat misschien wel meer, maar ander plezier verschaft.
  • Re: (Noordelijk) Realisme

    25 oktober 2015 22:39
    Bij De Zwaan worden binnenkort 2 representatieve werkjes van Wout Muller geveild. En ook een mooi anoniem schilderij (lotnr. 4939) dat een Hynckes of een Willink zou kunnen zijn.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.