Te koop gevraagd / aangeboden

Herkomst schilderij

Gepost door Agnes 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Herkomst schilderij

    16 juni 2017 11:34
    Ook van dit schilderij wil ik graag weten wie de schilder is, ik zie in de naam iets van "Dolezal", de "z" is mij niet helemaal duidelijk.
    Ook de herkomst en eventuele waarde zou ik graag willen weten.
  • Re: Herkomst schilderij

    23 januari 2019 20:27
    Ik heb vandaag een vergelijkbaar schilderij van dezelfde schilder gekocht en wil ook graag meer informatie.
  • Re: Herkomst schilderij

    23 januari 2019 22:35
    Hier enkele andere schilderijen ondertekend met dezelfde signatuur.

    [veiling.catawiki.nl]
    [veiling.catawiki.nl]
    [www.todocoleccion.net]
    [www.arcadja.com]
    [www.marktplaats.nl]

    In de laatste link (Marktplaats) wordt geopperd dat het de schilder Frantisek Dolezal zou zijn. Ik vermoedt dat dat niet juist is want deze schilder maakte heel andere schilderijen zoals te zien in de een na laatste link (Arcadja). Wat aan het signatuur wel opvalt is het streepje boven de z.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/02/2019 17:49 door mp.kunst.
  • Re: Herkomst schilderij

    24 januari 2019 10:33
    Bedankt voor de informatie!
    Een aantal had ik al gevonden en een aantal niet. Zelf vermoed ik nog wel dat het om dezelfde schilder gaat, maar blijf het lastig vinden hele concrete informatie te vinden. Ook kom ik nergens mijn schilderijtje tegen, al lijkt deze erg veel op die in de derde link.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.