Kunst te koop aangeboden

Gepost door Boomer 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

Kunst te koop aangeboden
08 August 2017 20:15
aangeboden 2 schilderijen van Claus Meyer foto kopie met lichte beschadeging

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/08/2017 15:58 door Boomer.
Re: Kunst te koop aangeboden
08 August 2017 23:30
Dat zijn geen originelen, maar kopieën NAAR Claus Meyer [www.the-saleroom.com]
09 August 2017 06:58
bedankt voor de info.
hoe kan ik dit eigenlijk zien en hebben deze nog `n waarde ?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/08/2017 07:04 door Boomer.
09 August 2017 09:40
Dat is moeilijk te beantwoorden. Hoe je ziet of het originelen, kopieën of plaatjes zijn is een kwestie van veldwerk. In dit geval kwam ik ze met google image op het spoor. Zelfs de beste experts trappen soms in neppers, daar komen vaak genoeg voorbeelden van in de media.
Meyer was een hele knappe schilder, maar zijn quasi-Hollandse voorstellingen zijn kitsch. Van de foto's is niet te zien of het handgeschilderd werk is of fotomechanisch gereproduceerd. Je geeft er ook geen foto van de signaturen bij. Voor "Beim Würfelspiel" maakt dat niet veel uit: daarvan zijn honderden kopieën in omloop, hele goede en hele slechte, maar ze blijven op veilingen allemaal onverkocht. Het is de oude Duitse karikatuur van Holland: aangeschoten kooplui die met een hoed op in de kroeg om geld dobbelen. [tinyurl.com]

Die met de twee vrouwen is veel minder bekend en een van Meyer's beste werken. Als dat een handgeschilderde kopie is, dan is het heel goed gedaan en heeft het zeker een waarde van rond de 500 euro. Maar als het een oleografie of gewoon een plaatje is, mag je blij zijn met 10 euro.
09 August 2017 15:56
ik heb ze uit de lijst gehaald en het is inderdaad `n foto kopie en vermoedelijk vernis er over geschilderd , de lijst op zichzelf is wel mooi .

mag ik U nog een advies vragen over `n ander schilderij

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/08/2017 20:01 door Boomer.
09 August 2017 16:19
09 August 2017 18:16
09 August 2017 18:28
ik krijg de foto niet goed geplaatst
10 August 2017 07:55
Aan de kleursamenstelling, de gebouwen, het zoetelijke thema en het lettertype van de signatuur te zien is dit ook een Duits schilderij, vermoedelijk van de Braunschweigse schilder August PETERS (1837-1901), net als deze:

[www.artnet.de]

Waarde: een paar honderd euro. Maar momenteel is er weinig vraag naar dit soort romantiek.
10 August 2017 20:18
ik ben maar een leek en heb er geen verstand van even als bijlage
10 August 2017 20:20
hoe kan het dat mijn bijlage telkens op zijn kop staat ?
11 August 2017 11:29
Dat is een ets van Cornelis Brandenburg: [rkd.nl]
11 August 2017 19:21
wat mag zo`n ets van Cornelis Brandenburg opbrengen heeft lichte schade doordat het glas gebroken was
11 August 2017 19:56
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen