Te koop gevraagd / aangeboden

Te koop gevraagd: Werk van H. Verstijnen (1882-1940)

Gepost door N.Keuning 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Re: Te koop Werk van H. Verstijnen (1882-1940)

    12 maart 2010 15:14
    Hallo heewft u deze litho,s nog? Dan hoor ik dat graag van u. Vr.gr. Mary Knoester.
  • Re: Te koop Werk van H. Verstijnen (1882-1940)

    18 maart 2010 00:17
    Beste mevr.Mary Knoester
    Ik ben nog in het bezit van de vlaamse gaaien.
    Heeft u interesse??
    Vriendelijke groet J.hogers
  • Re: Te koop gevraagd: Werk van H. Verstijnen (1882-1940)

    19 maart 2010 12:32
    ja ,hij is nog in mijn bezit,
    heeft u interesse??
    laat het hier dan even weten,kunnen we eventueel contact leggen.
    vriendelijke groet joepy
  • Re: Te koop gevraagd: Werk van H. Verstijnen (1882-1940)

    17 november 2010 14:33
    L.S.,

    Ik heb een origineel werk van Verstijnen in bezit. Het betreft een tekening van een bloeiende cactus in de bekende 'krastechniek' van Verstijnen. Titel: 'Overgave'.

    Het is een relatief vroeg werk van Verstijnen, waarschijnlijk rond 1920 vervaardigd. De tekening is r.o. gesigneerd met de initialen HV. In het kader in potlood geschreven: l.o. de titel 'Overgave', r.o. HVerstijnen en in het midden de toevoeging: 'Orgineel Teekening'. De lijst is origineel, met stempel van de Fa. Poulisse & De Kort te Amsterdam.

    'Overgave' heeft deel uitgemaakt van een tentoonstelling in Pictura Den Haag, in 1921. In een nieuwsbrief van de Theosofische Vereniging in Nederland uit 2004 is er het volgende over te lezen:
    Quote

    Uit zijn persoonlijke archief blijkt dat hij ook diverse werken vervaardigde waarin een mengeling van esoterie en fantasie een rol speelt. De catalogus van een tentoonstelling in kunstzaal Pictura te Den Haag in 1921, vermeldt werken met titels als ‘Trots en IJdelheid, Inbrust en Overgave, die nader worden omschreven als ‘Gedachten vormen’. Uit recensies is op te maken dat deze als fantasiebloemen en –planten waren weergegeven. Overgave werd door een behoudend recensent wat minachtend betiteld als een ‘werk dat naar theosofie riekt’. Een recensent zei over de tentoonstelling: ‘Er is iets mystieks in de meeste van deze werken tot uiting komend vooral in de kleur der sfeer waarin de schilder zijn onderwerp plaatste.’ Bron: [www.theosofie.nl]

    Ik bied het werk te koop aan, maar wil er wel een goede prijs voor hebben. Het gaat hier m.i. om een autentiek, vroeg, origineel werk met een bijzondere achtergrond in originele lijst. Het werk verkeert in uitstekende staat. Bij interesse kunt u per e-mail contact met mij opnemen.



    6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/11/2010 15:12 door Michiel.
  • Re: Te koop gevraagd: Werk van H. Verstijnen (1882-1940)

    05 september 2011 19:39
    Ik heb een litho van een witte kalkoen (34 x 28) van Henri Verstijnen. Belangstelling?
  • Re: Te koop gevraagd: Werk van H. Verstijnen (1882-1940)

    23 augustus 2013 13:16
    Verstijnen



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/08/2013 16:56 door fransjesmits.
  • Re: Te koop aangeboden: Werk van H. Verstijnen (1882-1940)

    12 november 2013 17:47
    Geachte heer Keuning,

    Wij hebben in ons bezit een werk van Verstijnen: een uil op een tak met daaronder 2 hazen. Iets voor u?

    Met vriendelijke groet,

    Anja Visser



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/11/2013 13:19 door aveeva.
  • Re: Te koop gevraagd: Werk van H. Verstijnen (1882-1940)

    17 maart 2015 21:34
    Hallo, Ik heb een aantal afbeeldingen, deze en nog 2 met vissen. Heeft u interesse?

    groet N.
  • Re: Te koop gevraagd: Werk van H. Verstijnen (1882-1940)

    08 september 2015 08:54
    Goeie dag

    Ek is van Suid-Afrika.

    Ek het n Henri Verstynen afdruk wat ek graag wil verkoop.
    Dit is n groot afdruk 47x63 cm.

    Die tema is n eksotiese diepsee vis tussen see plante.
    Dit is geteken H. Verstynen 1920.

    Die afdruk is in baie mooi kondisie met helder kleure.
    Op die oomblik is dit geraam in n outydse raam maar ek kan die afdruk sonder die raam verkoop.

    As U my n aanbod maak sal ek dit oorweeg

    Vriendelike groete
    Eben Vermeulen
  • Re: Te koop gevraagd: Werk van H. Verstijnen (1882-1940)

    08 september 2015 19:43
    Het lijkt me dat dit werk geen afdruk betreft en dus geen litho is, maar een originele pastel. Waarvan er dus maar één bestaat.
  • Re: Te koop gevraagd: Werk van H. Verstijnen (1882-1940)

    14 september 2015 07:49
    Goeie dag

    Baie dankie vir die informasie...dit het vir my oorspronklik gelyk maar het nooit die raam oopgemaak om seker te maak nie.
    Ek het nog nooit van die kunstenaar Henri Verstijnen gehoor nie en na baie navorsing op die internet het ek meestal lithos gevind.

    Die portret was te koop tussen ander snuisterye uit n huis van mense wat hul huis verkoop het.
    Niemand anders wou die portret koop nie.....vir hulle was dit te lelik.
    Vir my was dit baie mooi en interresant.

    Iemand moes dit jare terug van Holland na Suid-Afrika gebring het.

    Weereens baie dankie
    Vriendelike groete
    Eben Vermeulen
  • Re: Te koop gevraagd: Werk van H. Verstijnen (1882-1940)

    01 oktober 2015 19:57
    Beste Eben, heeft u de Verstijnen nog? Zo ja, dan graag uw bericht op deze site met uw e-mailadres, dan doe ik u per email een bod.

    Vriendelijke groet Alexander Bakker
  • Re: Te koop gevraagd: Werk van H. Verstijnen (1882-1940)

    02 oktober 2015 07:08
    Beste A Bakker

    Ek het die Verstijnen nog en wil dit graag nog verkoop.
    My E-mail adres is karajan71@gmail.com

    Vriendelike groete
    Eben Vermeulen
  • Re: Te koop gevraagd: Werk van H. Verstijnen (1882-1940)

    06 maart 2017 10:34
    Ik heb een werkje van H. Verstijnen beschikbaar (14 x 18 cm afbeelding, 30 x 23 cm lijst). Zie foto's.

    Indien interesse dan graag reactie en zal ik e-mail doen toekomen.

    R van Eck

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.