Te koop gevraagd / aangeboden

Jan L. Kleintjes

Gepost door J.A.W. Buisman 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Jan L. Kleintjes

    14 juni 2004 20:04
    Gezocht: koop van schilderijen van de kunstschilder Jan L. Kleintjes.
    Bij voorkeur nog niet schoongemaakt of gerestaureerd. Wel reeds gerestaureede en/of schoongemaakte exemplaren eveneens gevraagd.

    Tel. 0578695670 of 0654794606
    Fax 0578695660
    Adres: Huize Kolthoorn, Kamperweg 23, 8181 CS Heerde
  • Re: Jan L. Kleintjes

    24 oktober 2004 19:43
    Geachtte heer, mevrouw Buisman,

    Bij toeval trof ik op internet uw vraag om schilderijen van de schilder J.L. Kleintjes. Ik ben in het bezit van enkele werken van Kleintjes, helaas echter wil ik ze niet ter verkoop aanbieden. Mijn oma heeft jarenlang model gestaan voor Kleintjes vandaar dat we de schilderijen graag in de familie willen houden. Ze stond model op Huize Kolthoorn. Binnen de familie zijn meer werken van Kleintjes, waaronder ook een landschap. Het meest echter zijn het werken waarop mijn oma geschilderd is. Oma is nu 99 en kan nog mooi vertellen over de tijd dat ze model stond. Met name mijn oom is actief geweest in het zoeken naar de werken van Kleintjes en heeft er ook wel enkele weten te vinden, verspreid over de wereld. De meeste van deze werken zijn helaas niet te koop, ze zijn meest in privé bezit. De reden dat ik reageer op uw vraag is dus niet omdat ik u blij kan maken met een schilderij, maar ik kan u wel wat informatie verschaffen. Ook ben ik in het bezit van een foto waarop mijn oma model staat in de tuin terwijl Kleintjes aan het schilderen is. Hiervan wil ik voor u wel een copy maken. Misschien vindt u het leuk foto's te zien van de werken die wij bezitten, dat behoort ook tot de mogelijkheden. Verder ben ik nieuwsgierig of u misschien werken van Kleintjes bezit waar mijn oma op staat en zo ja, welke dat zijn.Deze werken moeten ongeveer geschilderd zijn tussen 1925 en 1932.

    In afwachting van uw reactie verblijf ik ,

    Met vriendelijke groet, Dineke Frik
  • Re: Jan L. Kleintjes

    26 oktober 2004 14:03
    Hallo,

    Ik heb een houtskool tekening van kleintjes, deze is getekend 1925.

    Mijn opa had in die tijd in Apeldoorn een radio winkel en bouwde de radios zelf,
    als dank voor de radio heeft hij voor mijn opa een tekening gemaakt met daarop een vrouw met da radio en een hoofdtelefoon op haar hoofd.
    Helaas is ook deze tekening niet te koop, maar wilde wel even melden dat deze bestaat.

    Richard Bos
  • Re: Jan L. Kleintjes

    18 december 2004 15:07
    Al geruime tijd ben ik op zoek naar een afbeelding van het schilderij van Jan Kleintjes genaamd "prieel in de tuin van Kolthoorn". Absoluut het mooiste schilderij dat ik in mijn leven heb gezien. Het heeft een aantal jaren geleden bij een kunsthandel in de Nieuwe Spiegelstraat in Amsterdam gehangen. Er was toen ook in een wit kerkje in Amsterdam een expositie, waar volgens zeggen ook werken van Kleintjes hingen. Bestaan er boekwerken van het werk van Jan Kleintjes? Ik zou dat geweldig vinden. Jarenlang zoeken op Google en aanverwante zoekmachines, nooit iets gevonden tot nu....
    Wie heeft hierover informatie?????

  • Re: Jan L. Kleintjes

    18 december 2004 15:11
    Al geruime tijd ben ik op zoek naar een afbeelding van het schilderij van Jan Kleintjes genaamd "prieel in de tuin van Kolthoorn". Absoluut het mooiste schilderij dat ik in mijn leven heb gezien. Het heeft een aantal jaren geleden bij een kunsthandel in de Nieuwe Spiegelstraat in Amsterdam gehangen. Er was toen ook in een wit kerkje in Amsterdam een expositie, waar volgens zeggen ook werken van Kleintjes hingen. Bestaan er boekwerken van het werk van Jan Kleintjes? Ik zou dat geweldig vinden. Jarenlang zoeken op Google en aanverwante zoekmachines, nooit iets gevonden tot nu....
    Wie heeft hierover informatie?????

  • Re: Jan L. Kleintjes

    08 mei 2009 18:10
    Geachte mevrouw Buisman,

    Heeft uw oma soms als voornaam Hanneke?

    Ik bezit een hele krachtige tekening van een ( naakt ) zittend meisje 30 x 45 cm. Op de achterzijde staat een aantekening: Hanneke

    Het werk is eventueel te koop.

  • Re: Jan L. Kleintjes

    18 januari 2010 22:52
    Ik ben erg benieuwd waar dat schilderij gebleven is. Sorry voor de late reactie, maar het werd niet aan mij doorgestuurd.
  • Re: Jan L. Kleintjes

    18 januari 2010 22:56
    Hartelijk dank voor uw reactie. Helaas heb ik niet eerder uw vraag gezien. Het is vast een mooie tekening, maar ik heb eigenlijk alleen belangstelling in landschappen.
  • Re: Jan L. Kleintjes

    23 januari 2010 00:45
    Ik weet niet of het om dezelfde Jan Kleintjes gaat.

    Jan KLEINTJES & Hedwig KLEINTJES van OSSELEN
    J. Tuin, thee en atelier.
    Schildersechtpaar Jan Kleintjes en Hedwig Kleintjes-van Osselen.
    Zutphen, Uitgeversmaatschappij Walburg Pers, 1999, ingen./softcover, 112 p. Enkele stempels. Dutch
    ISBN: 9789057300929




    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/01/2010 01:10 door Martin65.
  • Re: Jan L. Kleintjes

    23 januari 2010 23:01
    Geachte Martin65,

    dat is inderdaad dezelfde.

    Met vriendelijke groet.
  • Re: Jan L. Kleintjes

    25 maart 2011 20:19
    We hebben een schilderij van Jan Kleintjes te koop.
    Het gaat om de tuin bij Huize Kolthoorn, 40 x 50 cm. Op de achterkant staat geschreven "Dit schilderij behoort toe aan Martha Klein Tijssink" sept,1944.
    Martha Klein Tijssink wordt op blz. 76 van het boek "Tuin, thee en atelier" genoemd als de huishoudster van Jan Kleintjes.

    Met vriendelijke groet,
    Henk van der Kolk
    www.galerievanderkolk.nl
    055-5419661
  • Re: Jan L. Kleintjes

    10 april 2011 16:38
    Ik ben erg benieuwd naar dit schilderij,
    Martha KT was de tante van mijn moeder, mijn moeder heeft vaak bij haar op Kolthoorn gelogeerd en de tuin als een paradijs ervaren. Op het moment verblijf ik in het buitenland maar graag zou ik informatie over het schilderij ontvangen.
    Anke
  • Re: Jan L. Kleintjes

    10 april 2011 20:40
    Wat leuk te horen dat uw moeder er vaak heeft gelogeerd en de tuin als een paradijs heeft ervaren.
    Een afbeelding van het schilderij kunt u vinden op onze website www.galerievanderkolk.nl
    Henk
  • Re: Jan L. Kleintjes

    01 mei 2011 11:24
    Jan Kleintjes heeft enige tijd gelogeerd in Ned-Indië bij mijn grootouders op de thee- en rubber onderneming Panoembangan (ten zuiden van soekaboemi) Via zijn vrouw; van Osselen was hij geparenteerd aan de Kerkhoven familie.
    Hij heeft toen aldaar enige portretten geschilderd van mijn beide grootouders en tantes; meisjes toen.
    Helaas zijn de portretten in de oorlog verloren gegaan. 1 portret is bewaard gebleven en bevind zich in Nieuw-Zeeland bij een nicht van mij.
    Een prachtig groot schilderij van mijn oma;Constanze Bosscha in een knalrode ruiterjas te paard.
    groeten, Vincent Kerkhoven.
  • Re: Jan L. Kleintjes

    06 januari 2013 11:42
    Hallo beste liefhebbers,

    Inderdaad moet ik het met de meeste geínteresseerden in Jan Kleintjes eens zijn:
    Zijn landschappen zijn van een prachtige kwaliteiten en al bied ik er een op Marktplaats aan: Van harte gaat het eigenlijk niet.

    Toch wil ik dit werk graag met jullie delen:
    Olie op doek. Afmetingen: 59 bij 74 cm

    Groetjes, Noud
  • Re: Jan L. Kleintjes

    29 maart 2013 21:46
    Beste Noud,

    Is dit schilderij nu verkocht of nog in jouw bezit?

    Groet, Jan-Hein.
  • Re: Jan L. Kleintjes

    29 maart 2013 21:47
    f



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/03/2013 21:48 door beagle.
  • Re: Jan L. Kleintjes

    21 juni 2013 23:54
    Ik heb een heel mooi landschap van jan kleintjes , wat ik wel bereid ben te verkopen
  • Re: Jan L. Kleintjes

    26 september 2013 20:34
    en is dat nu al verkocht?

    Zo niet, is er een plaatje van?

    Groet, Jan-Hein.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.