Te koop gevraagd / aangeboden

ik ben in het bezit van een schilderij van Herman rinket

Gepost door lena reinders 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • ik ben in het bezit van een schilderij van Herman rinket

    12 mei 2005 14:26
    hallo
    naar het zoek zijn naar gegevens van de schilder Herman Rinket
    kwam ik je op roep tegen
    loop al lang te zoeken of herman rinket nu wel of niet tot de ploeg leden behoord
    het is natuurlijk een prachtig schilderij van herman rinket met de voorstelling
    van zigeunerkamp met vele mooie geschilderd kevers
    groetjes lena reinders
  • Re: ik ben in het bezit van een schilderij van Herman rinket

    05 juni 2005 21:31
    Ja, Herman Rinket was wel degelijk lid van "de Ploeg". Vanwege zijn leeftijd en langere schilderhistorie werd hem vaker een lidmaatschap van "de oude Ploeg" toebedeeld. Dat is onterecht. Hij heeft weliswaar les gehad van van der Baan en Altink en schilderde hij al als kind bij van Dulmen Krumpelman in Zeegse, Herman Rinket werd pas lid van de Ploeg in de jaren 80 en behoort daarmee formeel tot de nieuwe generatie Ploeg-schilders.
    Er is veel werk van hem "onder de mensen". Vooral in de jaren 40 en 50 maakte hij veel werk. Van deze schilderijen zijn er maar weinig bekend. Zelf heb ik een aantal oudere werken (jaren 40 tot 80) en ken natuurlijk z'n recentere werk: met name zijn stadsgezichten werden de laatste jaren van z'n leven erg gewaardeerd.

    Groet,
    Paul Rinket
  • Re: ik ben in het bezit van een schilderij van Herman rinket

    27 december 2015 18:00
    Goedenavond,

    IK heb onlangs dit schilderij gekocht, waarvan ik me afvraag of het van Herman Rinket zou kunnen zijn.
    Misschien heeft u enig idee.

    Met vriendelijke groet,

    Bert Veenema

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.