Discussie

Anton Van Rappard....

Gepost door Rolija 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Anton Van Rappard....

    18 december 2009 20:17
    Sorry maar het lukte niet om de twee foto's te samen te plaatsen, daarom dat ik de advertentie dubbel plaatste....

    Mvg,

    Rolija



    4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/12/2009 20:34 door Rolija.
  • Re: Anton Van Rappard....

    18 december 2009 20:22
    Ik heb twee potlood tekeningen van Anton Van Rappard, 1 van de tekeningen heb ik de kader moeten vervangen, groot was mijn verbazing dat op de achter zijde van de tekening nog een tekening was van wilgen.....Het is zeer duidelijk dat deze tekening (meer een schets) van een andere hand is.

    Na wat opzoek werk heb ik vernomen dat Anton Van Rappard een vriend was van Van Gogh en dat ze samenwerkten in de streek van Etten. Dus zou het mogelijk zijn dat deze schets van de hand is van Van Gogh ?

    Zijn er hier soms kunst liefhebbers die er soms meer info over hebben ?



    3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/02/2012 21:47 door Rolija.
  • Re: Anton Van Rappard....

    21 december 2009 23:06
    Hallo Rolija,
    Toevallig heb ik jouw mooie tekeningen bekeken.En ze zijn bijzonder want goed getekend.Echter sluit ik niet uit dt de cshets op de achterkant mogelijk van dezelfde hand is.Op grond waarvan denk je dat het een andere hand moet zijn?Vergeet niet dat die schets op de achterkant onaf is!
    Vr.gr.
    Philip Silbernberg

  • Re: Anton Van Rappard....

    22 december 2009 21:40
    philip silbernberg Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Hallo Rolija,
    > Toevallig heb ik jouw mooie tekeningen bekeken.En
    > ze zijn bijzonder want goed getekend.Echter sluit
    > ik niet uit dt de cshets op de achterkant mogelijk
    > van dezelfde hand is.Op grond waarvan denk je dat
    > het een andere hand moet zijn?Vergeet niet dat die
    > schets op de achterkant onaf is!
    > Vr.gr.
    > Philip Silbernberg
    >
    >

    Hallo Philip,

    Ik vind de tekeningen ook heel mooi en goed getekend, maar naar mijn gevoel is de achterzijde van de tekening van Van Rappard van een andere hand, het is duidelijk niet zo krachtig getekend, en inderdaad de tekening is niet af, daarom dat ik schreef dat de tekening een schets is.

    Mvg,

    Rolija


Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.